/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Kameratelefon?
Fra : grethes
Vist : 399 gange
200 point
Dato : 16-05-05 15:20

Har lige fået en Nokia 6610i. Er der nogen der ved, hvordan kvaliteten er på billederne når de bliver indlæst på computeren? Har ikke mulighed for at gøre det endnu, men har prøvet at sende et billede til min mail, og der er kvaliteten ikke for god.
Skal jeg investere i et kabel, så jeg kan læse dem ind? eller er kvaliteten for dårlig?

Håber på et godt råd.

Hilsen
Grethe

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 16-05-05 15:41

Hej Grethe

Generelt må du ikke tro, at kvaliteten i en kameratelefon er som i et kamera - det holder ikke.

Når billedet er taget, har det den kvalitet, som det har uanset om du overfører eller sender.

Der er dog typisk en lille forbedringsmulighed - de fleste kameratelefoner er nemlig fra starten af ikke indstillet til højeste opløsning (som at spare filplads). Prøv derfor at gå ind i menu, opsætning kamera - find indstillinger for opløsning og sæt til max. Står den ikke der i forvejen, hjælper det trods alt en del

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 16-05-05 15:41

Hej Grethe

Generelt må du ikke tro, at kvaliteten i en kameratelefon er som i et kamera - det holder ikke.

Når billedet er taget, har det den kvalitet, som det har uanset om du overfører eller sender.

Der er dog typisk en lille forbedringsmulighed - de fleste kameratelefoner er nemlig fra starten af ikke indstillet til højeste opløsning (som at spare filplads). Prøv derfor at gå ind i menu, opsætning kamera - find indstillinger for opløsning og sæt til max. Står den ikke der i forvejen, hjælper det trods alt en del

Accepteret svar
Fra : Jernladyen

Modtaget 200 point
Dato : 19-05-05 17:32

Hej Grethe.
Jeg har selv sådan 6610i. Det kan ikke betale sig for dig at investere i et kabel. Selv om du sætter opløsningen til det højeste, er det nogle elendige billeder, den tager.
Hilsen Jette

Godkendelse af svar
Fra : grethes

Dato : 19-05-05 18:33

Tak for svaret Jernladyen.

Ja det er jeg også kommet frem til. Så skal bestemt ikke have invisteret i kabler. Men ellers fungerer den fint.

/Grethe

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 19-05-05 18:36

Selv tak, Grethe. Ja, det er en god tlf. Men jeg tror faktisk ikke, nogen af mobilkameraerne er værd at sætte ind i computeren. Jeg har også en Nokia 5140. Der er kameraet om muligt endnu værre.
Hilsen Jette