/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Router
Fra : oz1eqp
Vist : 451 gange
220 point
Dato : 16-05-05 06:37

Er der nogen,som har erfaring med opsætning af D-LINK 604 router sammen med Tele2 Adsl.
Skal køre med hub/3 PC,er og med en fast IP-adresse,så jeg ville gerne vide,om det skulle give
nogle problemer med opsætning.
Har tidligere uden held forsøgt at sætte DI-604 op til at køre med TDC Adsl.
Så det vil glæde mig,hvis een eller anden venlig sjæl har erfaringer med DI-604,
men helst positive.
oz1eqp Arne

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 16-05-05 08:52

Jeg har før kørt med D-link router, også den du omtaler, og jeg havde ingen problemer. Du tilslutter den bare som du plejer, men nu siger du at du kører med fast ip, men jeg formoder du stadig trækker den via DHCP. Hvis du dog trækker den via PPPoE, så skal du lige indtaste brugernavn og adgangskode i routerens konfigurationsindstillinger.

Men ellers virker de på nøjagtig samme måde, hvadenten de sidder på TDC ADSL eller Tele2ADSL.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 16-05-05 09:23

Når du skifter fra en direkte tilsluttet PC, til at køre via en router, skal du være opmærksom på, at du godt kan få et overgangsproblem. Det skyldes at du ved tilslutning, sender din MAC adresse til Tele2, som så kvitere med din IP-adresse.
Da din PC's netkort og din router har forskellig MAC adresse, vil der kunne opstå problemer, indtil den nye MAC adresse bliver accepteret. Her kan du med den PC du normalt bruger, nu via routeren, clone MAC adressen, så routeren sender din PC's MAC adresse i stedet.

Du skriver: Skal køre med hub/3 PC,er .....
ER det en HUB eller er det en switch???
En HUB er et antikvarisk knudepunkt for et netværk, som KUN tillader een PC, at bruge netværket ad gangen.

Men du har jo 4 LAN porte i en switch i routeren, så det burde række. Hvis du også har en HUB så send den på pension.

Iøvrigt kan jeg anbefale at du sørger for at få de sidste nye opdateringer af firmware til routeren på
http://www.dlink.dk/?go=jN7uAYLx/oIJaWVUDbkeU93ygJVYKOhST9ygfbDml1nlU4l/

Kommentar
Fra : severino

Dato : 16-05-05 09:29

Det KAN KANDU ikke, så du skal kopiere hele linket ind i browseren, hvorefter du i de to søgefelter finder DI-604 i det venstre, og driver/firmware i den højre, hvorefter du kan hente den rigtige firmware til routeren.

Kommentar
Fra : 1195

Dato : 16-05-05 10:17

Hej jeg havde det samme problem for lang tid siden og jeg fik dette råd og det kom til at virke har TDC....

Jeg bruger Dlink 604 på en TDC Adsl.

under faneblad 'HOME', vælg 'WAN' til venstre.

Wan Type : PPP over Ethernet
PPPoE Account : 'TDC kunde nr.'
PPPoE Password : 'TDC password'
Primary DNS :193.162.159.194
Secondary DNS :193.162.145.130
Maximum Idle Time :300 ,x Autoconnect (sæt den til autoconnect)

PPPoE Service Name :'skal ikke bruges'
Assigned IP Address :'skal ikke bruges'

Tryk på APPLY knap derefter RESTART knap.
Gå til faneblad 'STATUS', hvis der ikke er en ip adresse så tryk på CONNECT knappen.

Kommentar
Fra : rfh

Dato : 16-05-05 11:14

prøv at clone din MAC adr. fra den pc du kørt med alle først

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 16-05-05 11:39

Jeg vil lige præcisere at jeg skifter fra TDC til TELE2 d.1.juli,så det er udelukkende hvorledes routeren virker sammen
med TELE2 ADSL,som er interessant.
Til SEVERINO,ja,det er selvfølgelig en switch,det var en tanketorsk.
oz1eqp Arne

Kommentar
Fra : dk

Dato : 16-05-05 12:02

Hejsa

hvis jeg husker korrekt så er D-LINK 604 en ISDN Router !!!
den kan ikke bruges til ADSL..........

Kommentar
Fra : rfh

Dato : 16-05-05 12:20

>dk

Du husker meget forkert, jeg har selv en D-link 604 på et TDC ADSL abon.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 220 point
Dato : 16-05-05 12:20

Selvfølgelig kan du få den til at virke på Tele2.
Da du først skal skifte pr. 1. juli, så skal du blot starte med at have routeren tilkoblet nettet, og lade den være den registreret del, så kan jeg ikke se at der skulle opstå problemer.
Har du statisk eller dynamisk IP hos TDC?
Hvis du har dynamisk, så skal du ændre det i routeren, når du kobles op på Tele2!
Ellers skal du bare starte routeren med DEFAULT indstillingerne, til du får det til at spille. Herefter kan du indstille dens filtre, som du ønsker.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 16-05-05 12:24

Der findes en special udgave af 604, der er beregnet til ISDN, men den har en eller anden betegnelse bagefter.
Iøvrigt er ISDN uinteressant i denne forbindelse.

Kommentar
Fra : rfh

Dato : 16-05-05 12:39

> severino

kan du finde et link til den special udgave af 604,

den som er omtalt her, heddet DI-604.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 16-05-05 12:47

jaja som skrevet "hvis jeg husker korrekt"

det var en fætter noget lign, denne her, jeg husker som 604
http://www.dlink.dk/?go=jN7uAYLx/oIJaWVUDLYZU93ygJVYKOhST9vhLPG3yV3oU4t/galtbNlwaaRp7jwlET2onGQTo48EB9flzKDiLE0QuOjebYU=

Kommentar
Fra : rfh

Dato : 16-05-05 12:56

det er jo en DI-304

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 16-05-05 13:15

DI-304 er en ISDN SOHO Router med indbygget 4-port switch.
Jeg har ikke fundet nogen steder,hvor der nævnes,at DI-604 skulle være til ISDN,
så den holder vist ikke vand.
Til Severino: Den forklaring du kom med lyder for mig mest sandsynlig.
Derfor er der vel ikke meget mere kød på den knogle.
Men,da jeg har lidt tid at løbe på,kan jeg evt.oprette et nyt lignende spørgsmål senere.
Du mener jo helt klart,at den kan bruges til formålet,så du får point nu,med tak for en god besvarelse.
Også tak til andre medvirkende.
oz1eqp Arne

Godkendelse af svar
Fra : oz1eqp

Dato : 16-05-05 13:17

Tak for svaret severino.
oz1eqp Arne