/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Er jeg gravid..?
Fra : hotstuff_II
Vist : 465 gange
70 point
Dato : 15-05-05 23:10

hej..

jeg tager p-piller men er usikker på om jeg er blevet gravid.. har læst de spørgsmål som er skrevet men synes ikke jeg får svar nok..

havde æggeløsning for ca. 1 uge siden, og de sidste to dage har jeg haft nemt til kvalme (pleger aldrig at ha det) har haft nemt til at blive svimmel (når jeg rejser mig fra at ha siddet ned) bliver rigtig nemt irriteret og får nemt mit "gode?" humør ødelagt! har humørsvingninger!! men det synes jeg nu jeg har så ofte alligevel.. er virkelig i vildrede.. har længe haft lyst til at få et barn men det er stadig for tidligt (er "kun" 19) - kan næsten ikke vente til den tid kommer.. kan det være det der påvirker mig og giver mig falske tegn?? har også haft dårlig smag i munden hele dagen, kan ikke huske om jeg har haft det de andre dage. men det kan jo også bare være noget jeg har spist eller fordi jeg ryger?????? begyndte desuden at bløde igår, og havde brunligt/rødligt udflåd i morges og har så så smådt blødt videre i løbet af dagen, men det bløder ikke ret meget...!?

Hjælp!!!! hvornår kan jeg tage en graviditets test fra matas? altså hvor lang tid skal der gå før den er mest sikker??

Kommentar
Fra : USJ9

Dato : 15-05-05 23:16

Her er et godt råd. Tak på et døgnapoteket, de har selvfølgelig en graviditet tests til salg på alle tider af døgnet. Så kan du ligeledes bliver informeret professionelt.

Held og lykke.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-05-05 23:16

Først og fremmest, hvis du havde ægløsning for ca en uge siden, er det vel for tidligt at begynde at bløde?
og hvis du har taget pillerne regelmæssigt, er der ikke store chancer for du er gravid.

Så hvis det ikke er det normale tidspunkt du er begyndt at bløde, var det måske en ide i stedet for en test, at gå til din læge, og særlig også når du ikke føler dig rask.

mvh dova

Kommentar
Fra : hotstuff_II

Dato : 15-05-05 23:19

min kærestes søster er blevet gravid to gange mens hun var på p-piller, har også hørt om andre tilfælde.. så der er da chancer for det.. skal først ha menses om 2 uger.....

Kommentar
Fra : hotstuff_II

Dato : 15-05-05 23:20

skal også lige understreges at jeg har taget dem Hver dag, har ikke misset en de sidste 3-4 mdr!!

Accepteret svar
Fra : creamygirl

Modtaget 80 point
Dato : 15-05-05 23:21

Du kan tidligst tage en graviditetstest ved udebleven menses - og som jeg læser dit spørgsmål havde du ægløsning for en uge siden, så du er jo nok ikke begyndt at bløde endnu!

Dette link skulle kunne besvare dine spørgsmål

http://www.apoteket.dk/servlet/apoteket/artikel?&id=4696&cx=715

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 15-05-05 23:25

Jeg syntes det er et meget svært spørgsmål at svare på her i dette forum.
Hvis jeg var dig, ville jeg lige vente 2 dage, og så kontakte lægen, han/hun
er nok den bedste til at svare på det sprøgsmål.

Mvh
Mone

Godkendelse af svar
Fra : hotstuff_II

Dato : 15-05-05 23:35

tak for svarene. tror bare jeg må vente og se hvordan det går med min menses når den kommer.. hvis den gør? ;)