/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Gik kold
Fra : dayworker24
Vist : 372 gange
200 point
Dato : 15-05-05 09:48

Jeg kørte omkring de 50 kmt hen af vejen. Jeg slippe gassen og triller det sidste stykke inden jeg skal dreje. Jeg ser det var for tidligt, og jeg prøver at gasse op, men der er ingen tegn på liv. Den gør ingen ting, lyset er på, men jeg kan ikke give gas. Det slutter så med at jeg stopper og kan ikke tænde maskinen igen. Jeg trækker maskinen hjem af igen, men da jeg havde trækket den ca 200 m prøver jeg at starte igen og den virker.

Hvad kan det være???

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 15-05-05 10:22

Hvilken maskine køre du på ??.
I første omgang, der opstår nok et vakuum i tanken. Hvis den gør det igen, da prøv at åbne for tanken for at høre om den visler (suger luft ind). Hvis den gør det og kan startes lige efter. Da er det luftindtaget I tank dækslet der er stoppet til.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-05-05 10:25

Tør for benzin

Gaskablet er måske knækket/hoppet af nede i/ved karburatoren.
Hvis du har vacuumkarburator kan det være membranen der er gået i stykker (det var det på min motorcykel da den opførte sig lige sådan)

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-05-05 10:27

ups, så ikke lige at den kunne starte igen, men så er det nærliggende at tro den måske har været druknet.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 15-05-05 14:57

Det er en pgo dr big

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 16-05-05 08:45

Det kan også være tændrøret - hvis du lie` har tunet den - skal den have et "koldere" tændrør.

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 16-05-05 09:33

Der er en anden mulighed, hvis tomgangs skruen samt luftskruen er for langt inde (For fed tomgangs blanding). Prøv at justere tomgangen til flere omdrejninger (Ca. 1 tredjedel mere) ved brug af luftskruen eg derefter nedjustere tomgangen (Til den oprindelige omdrejnings tal) med tomgangs skruen.

MV.
Peter Jensen

Accepteret svar
Fra : DioXin

Modtaget 200 point
Dato : 18-05-05 12:36

det kender jeg godt. det er fordi der kommer et sandkorn fra tanken og ned i svømmehuset i karbuen, og så sætter den sig fast lige ved svømmerens nål. det er noget der kan ske men der er meget lille risiko for det. sker det skal man bare få karbuen til at ryste for at få kornet væk.

har prøvet det 2 gange. kornet kan ikke ses men det er der.

Godkendelse af svar
Fra : dayworker24

Dato : 18-05-05 14:49

Tak for svaret DioXin.