/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
BIH -benign interkaniel hypertension
Fra : hahhahhah
Vist : 817 gange
10 point
Dato : 13-05-05 23:16

er der nogen der kender sygdommen BIH - vores søn har fået diagnosen i marts 2005.
Hvor længe varer sygdommen ? Er det normalt med konstante smerter og at man
ikke kan foretage sig noget ex. se fjernsyn, læse eller arbejde med pc ???????
Han kan heller ikke passe sin skole.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 20 point
Dato : 14-05-05 00:01

Der er en patientforening her hvor I kan finde flere oplysninger:
http://www.oasenfyn.dk/Bih.htm

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-05-05 00:06

http://www.oasenfyn.dk/Bih_info.htm

Symptomerne kan du læse om i afsnittet Klinisk beskrivelse af BIH

mvh dova

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 14-05-05 00:07

Hejsa

Jeg kender ikke sygdommen men var lidt nysgerrig, så jeg søgte lidt på nettet og fandt sammen side som BjarneD henviser til. Umiddelbart vil jeg sige at det lyder logisk nok, at ting der kan belaste øjnene, såsom TV, PC og bøger frarådes.

// Toupie

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-05-05 00:07

Nå, det samme link havde Bjarne fundet

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-05-05 00:12

Der skulle vist lidt søgehjælp til her med så speciel en sygdom.
Med de behandlingsudsigter der er i øjeblikket vil det nok kunne være en stor hjælp at kontakte foreningen.
Jeg har selv haft glæde af en patientforening hvor man ofte får en mere menneskelig forklaring end den der kommer fra de travle læger.

Kommentar
Fra : hahhahhah

Dato : 14-05-05 10:23

Hej
Tak for svarene

MVH Mona

Godkendelse af svar
Fra : hahhahhah

Dato : 14-05-05 10:24

Tak for svaret BjarneD.