/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
brændeovn til terasse
Fra : snusi
Vist : 2984 gange
100 point
Dato : 13-05-05 20:51

Sidste år købte vi en brændeovn til vores terasse. Vi havde først en af de små åbne ovne, men den revnede efter nogle måneder. Vi købte derfor en "rigtig" brændeovn. Men vi kan ikke få den til at varme, den giver faktisk mindre varme en den lille åbne ovn vi havde. Når vi lader lugen stå åben, kan vi mærke at det er lidt varmt, men ellers kan vi overhovedet ikke mærke varmen. Er der nogen der har en idè til hvad vi kan gøre for at få lidt varme i denne kolde Maj vi har i år . Skal lige sige at vores terasse er overdækket og lukket på de tre sider.
snusi

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 13-05-05 21:20

Når der er åben ild kommer der en masse strålevarme er lig direkte varme, når ovnen er mere eller mindre lukket fungerer den som en radiator, ikke så godt til hurtig eller direkte varme. Helt galt er det hvi9s den nye ovn er af konvektionstypen den cirkulerer luften og kan slet ikke bruges.

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 13-05-05 21:35

Det er ikke en konvektionsovn. Er der andet der kan give bedre varme? Hvad med de terassevarmer der skrives meget om, og gasovne er det noget der dur?

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 13-05-05 23:31

Terrassevarmere giver ikke meget, gasovne ikke så gode, men man kan få gasfyrede med strålevarme, de ligner lidt en firkantet projektør der står på en fod, men der er nu ikke noget som åben ild. Kan du ikke få en åben ovn i et ordentligt materiale (støbegods)

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 14-05-05 09:15

Hvis du vil have varme ud ad til og rundt om jer skal du købe dig en Mexikansk ovn det er nr.1
fås fra 99,- til 1299,-

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 14-05-05 09:59

Nemlig, så kan du også lave snobrød og pølser på spid m.m. en hyggelig adpedelse når man alligevel sidder der.

Accepteret svar
Fra : stig54

Modtaget 100 point
Dato : 14-05-05 10:03
Godkendelse af svar
Fra : snusi

Dato : 14-05-05 20:47

Tak for svaret stig54.

Ja, der er da lidt for enhver pengepung

Gò pinse til alle

snusi