/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Compaq Armada 1530D...opdatering. ???
Fra : emesen
Vist : 322 gange
50 point
Dato : 13-05-05 15:32

Jeg har sådan en sød lille bærbar - som godt kunne trænge til en opdatering.
Findes der cpu'er til denne comp der er til at udskifte, så jeg kan køre win2000 eller ME

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-05-05 19:20

Næsten nej!! Det har ikke så meget med CPU'en at gøre som dert har med ram, harddisk andre hardware enheder at gøre!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-05-05 19:33

98 er en drillepind men kan køre på den
ME nægtede at være med og forlanger mindst 150 mhz
w2k vil gerne køre men bliver nok lidt sløv
Lige nu har jeg en 1,3 GB HD og hele 32 mb ram

Jeg drømmer om at den skal erstatte min ferie-batteri-HD-kortlæser.
Dog med en større HD og lidt mere ram - men jeg er ikke meget for at ofre for meget hvis den ikke er velegnet.
Men den er dejlig lille, og med indbygget transformator.

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 50 point
Dato : 13-05-05 19:34

Dræb den emesen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-05-05 19:36

Du starter med CPU'en! Det er et par hundrede! Så skal der lidt mere til finder du ud af! Dit og dat! Og så er du opppe på en mulleun!!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-05-05 19:37

.............................leger lige lidt endnu.
Dem der duer til formålet er:
for store / for dyre / ikke en jeg har tiltusket mig.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-05-05 19:37

Er den under 150 mhz? Glem det eme!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-05-05 19:39

Hvis du skal købe en større P3 eller amd så koster det en formue!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-05-05 19:42

Nå -og hvor får jeg så en der er bedre uden at være for stor.
diskettedrev
CD-læser
USB (2)
netkort
evt. CF-kortlæser.

Der ikke er dyr

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-05-05 19:43

win2000 er da på vej ind nu

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-05-05 19:44

Du ka sg ikke køre det på den maskine!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-05-05 19:53

Og jeg fandt da også 16 mb ram som sidder i nu. = 32

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-05-05 21:54

Jeg er dybt imponeret! Sorry jeg er den eneste endnu der deltar i spørgsmålet

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-05-05 12:08

Den kører med win2000 (dog ikke så hurtigt)
Og nu skal jeg lige huske hvor man stiller den til at slukke helt selv ved nedlukning.

Lige nu har jeg sat et pmcia-kort i og hentet billeder fra et CF-kort...........og vist dem.
Elvis og de andre spiller den ganske fint (stereo)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-05-05 15:41

Det lidt ligesom humlebien der ikke ved den kan flyve

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-05-05 15:43

Eller rettere sagt kan den flyve men vi mener ikke den kan

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-05-05 15:46

Du kan da osse prøve med winME!! Hvis du bruger denne switch skipper den ram testen under install! setup /im

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-05-05 15:47

Og her er en liste over andre switches http://www.winsupersite.com/showcase/winme_install.asp

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-05-05 15:49

Der er osse setup /nm så den skipper cpu checket!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-05-05 16:38

Det må jeg prøve når jeg har lavet image af w2k

Godkendelse af svar
Fra : emesen

Dato : 15-05-05 14:52

Tak for svaret tedd - det må nok siges at være det bedste Kanduråd til dato.
Men det gør jeg ikke endnu - med mindre jeg falder over en bedre der er billig.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-05-05 15:04

Bryder mig heller ikke om det Men nogle gange er det nødvendigt