/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
Malerstænk på sofaen
Fra : oscar03
Vist : 6280 gange
100 point
Dato : 13-05-05 13:54

Hejsa

Vi har ikke fået dækket ordentligt af da vi sprøjtemalede i stuen, så nu har vores dejligt brune lædersofa
fået en masse små hvide malingpletter på rygge.

Ved nogen hvordan man kan fjerne dem, uden af gøre læderet maat og ridset?

Oscar03

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-05-05 14:00

Uha, ja bagklogskaben siger, at I skulle have fjernet det mens malingen var våd men det er jo for sent med det.

Men hvis det er vandbaseret maling, så prøv om ikke du kan vaske det af med sæbespåner på en lidt hårdt opvredet klud.
Måske skal du først prøve forsigtigt at "kradse" pletterne af , hvis du kan uden at ridse for meget.

Hvis ikke det virker, så få fat i noget læderrens.

Og hvis det skulle blive lidt mat, må du give det noget olie eller fedt bagefter.

Held og lykke med det.

mvh dova

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-05-05 14:22

Her er et råd, men det er hvis du har brugt alkydmaling

http://www.ask-alex.dk/artikler/artikel.php?selection=&cid=&id=4886

Hilsen ans og god week-end/pinse

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 110 point
Dato : 13-05-05 14:36

Vandbaseret maling på læder

http://www.askalex.dk/artikler/artikel.php?selection=&cid=&id=4888

Citat
Vandbaseret maling på læder

Væggene skal males, og dovenskaben hersker. Man gider hverken at bære møblerne ud af rummet eller dække dem med plastik. Nej, det skubbes bare sammen i midten af rummet. Desværre har man ikke helt styr på rullen eller penslen, og resultatet er plastikmaling på lædersofaen.

Hilsen ans

Godkendelse af svar
Fra : oscar03

Dato : 17-05-05 08:03

Tak for svaret ans.

...det var en god artikel... og det virkede...

mvh Oscar03

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-05-05 10:39

Tak oscar03

Dejligt for dig at sofaen ser pæn ud igen.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : jankr

Dato : 06-01-15 10:41

Ved godt tråden er meget gammel nu, men har virkelig brug for at vide hvad der stod i de to links, men ask alex er åbenbart lukket ned :( Måske trådstarter ser det her og kan huske hvad løsningen var?