/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Hjælp til køb af scooter?
Fra : Viktor_PM
Vist : 344 gange
100 point
Dato : 11-05-05 22:01

Hej alle sammen..

Jeg står og skal vælge mellem en stalker eller en zip?

Stalkeren: er lovlig med 17,5 kabu, og motoren kan godt køre, men går snart i stykker (fuldstændig bollet). Skjoldene er nogelunde pæne, og jeg får en masse dele med. skal give 3500kr?

Zip: Køre pisse godt. næsten Ny stalker motor sidder på, med 21 kabu. men skjoldene er ikke pæne, og flækket nogen steder! Og jeg får et ekstra stel+forgaffel med. Og en god sjat dele også. Skal give 3700kr for den?

Formålet er at lave en okay vild scoot som stadig er lidt værd så jeg kan sælge den igen, og stadig helst kunne tjene lidt på det.?

Hvilken en skal jeg vælge. Søger hjælp hurtigst muligt.. Hjælp hjælp hjælp!!!!!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-05-05 22:42

Gilera Stalker er en meget robust knallert, som jo også har en orginal 17,5 mm karburator, der er ret stor af en lovlig knalletkarburator at være, så jeg ville vælge den.
MEN tjek stelnummer hos politiet, ellers er det jo ikke nogen god handel, hvis den er stjålet, vel?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Viktor_PM

Dato : 12-05-05 14:35

>>palle hansen

HVad nu hvis jeg opdager at motoren er stjålet??

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 12-05-05 17:58

Stellet mener du, da motorens nummer ikke kommer sagen ved.
Ja hvis du ringer til politiet for at spørge om en Stalker med stelnummer xxxxxxxxx, så spørger de hvem du er og hvilket nummer du ringer fra (De kan tit se det selv), og så spørger de om hvorfor du ringer.
Ææ, ja jeg ringer fordi min kammerat har en knallert han vil sælge.
Nåå, hvad hedder han og hvor bor han.
Altså de vil gerne kunne afhente den, hvis den er stjålet.

MEN hvis kammeraten ikke vil være med til at ringe til politiet, så syntes jeg du skal finde en anden at være venner med, fordi hvis du bliver standset på en stjålet knallert, så betragtes du som tyv, kommer ind til afhøring, (Tyven påstår at han aldrig har solgt dig noget)dine forældre bliver indkaldt og din straffeattest bliver sådan du aldrig kan få offentlige erhverv mm. Bøderne bliver store, desuden kan du aldrig forsikre knallerten med et "stjålet stelnummmer".
Desuden er du jo med til at hjælpe tyven til penge, så han kan stjæle videre, og forsikringerne stiger til himlen.
Jeg kan sige så meget at jeg ikke ville betænke mig på at anmelde en person som jeg vidste havde en stjålet knallert, fordi det efterhånden hænger mig langt ud af halsen, at man ikke kan stille en knallert 1 minut, uden den har 70 hængelåse på, og alligevel er den sparket i stykker fordi, nogle halvhjerner ville starte den.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Viktor_PM

Dato : 16-05-05 12:59

Tak for svaret pallebhansen.