/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
sata driver/linux
Fra : frederikshavn
Vist : 528 gange
50 point
Dato : 10-05-05 15:36

Jeg har et mega problem,og det er at jeg gerne ville prøve at køre linux,og har dl.red hat 9.0,og mandrake 10.1,men mit problem er at mit cd/dvd drev er en plextor px-712sa(sata)og min hd er en wd.80gb sata/raptor disk,når jeg vil insta.linux kan den ikke finde mit cd/dvd drev,og beder om en eller anden driver,som jeg ikke har,så lånte jeg et ide drev,og linux begyndte at læse ind fra drevet,men så for jeg af vide at der ikke kan findes nogen hd,og beder igen om en driver jeg ikke har.
Hvad gør lige ?

Accepteret svar
Fra : CarstenGP

Modtaget 50 point
Dato : 10-05-05 17:27

Der ligger meget sandsynligt en SATA-driver på CD'en til dit bundkort, som du kan kopiere ud på en diskette.
Ellers kan du gå ind bundkortproducentens hjemmeside og kigge om der ligger en der.

Godkendelse af svar
Fra : frederikshavn

Dato : 13-05-05 19:31

Tak for svaret CarstenGP.