/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
HJÆLP Tabel ind i php - hvordan ?
Fra : NoName7620
Vist : 644 gange
100 point
Dato : 10-05-05 11:16

Hvordan får jeg sat en tabel ind i denne php-kode uden at den melder fejl ?

[code]<?php
// Contact Form
define("LAN_400", "Kontakt Os");
define("LAN_401", "Der er flere måder at kontakte os på, du kan sende os en mail direkte på: <a href='mailto:".$settings[siteemail]."'>".$settings[siteemail]."</a>. <br><br>Hvis du er medlem,
kan du sende os en direkte besked, ved at klikke linket, længere nede på siden. Alternativt
kan du udfylde blanketten på denne side, så bliver din besked sendt til os som en mail.<br>
Det er også muligt at kontakte os via msn.<hr>");

Det er så her, jeg gerne vil ha muligthed for selv at tilføje tekst eller billeder, men hvordan inde i en tabel ?

define("LAN_402", "Navn:");
define("LAN_403", "Mailadresse:");
define("LAN_404", "Emne:");
define("LAN_405", "Besked:");
define("LAN_406", "Send besked");
// Contact Errors
define("LAN_420", "Du skal opgive et navn");
define("LAN_421", "Du skal angive en mailadresse");
define("LAN_422", "Du skal angive et emne");
define("LAN_423", "Du skal udfylde beskedfeltet");
// Message Sent
define("LAN_440", "Din besked er blevet sendt");
define("LAN_441", "Tak skal du have");
define("LAN_442", "Din besked blev ikke sendt af følgende årsag(er):");
define("LAN_443", "Prøv igen.");
?>

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 10-05-05 11:55

Du kan jo blot afslutte din PHP kode, og indsætte din HTML kode:

Det er også muligt at kontakte os via msn.<hr>");

?>
<TABLE>
<TR>
<TD>Den første celle</TD>
<TD>Den anden celle</TD>
</TR>
</TABLE>
<?php

Dog tror jeg ikke at du mener det, du spørger om. Du vil sikker vide, hvordan du skriver en define(LAN_..., ) der indsætter en tabel i din form?

Kommentar
Fra : NoName7620

Dato : 10-05-05 12:17

Det eneste jeg vil er at kunne lave tabel i frontpage hvor det er meget nemmere at styre placering af tekst og billeder inde i tabel, og så kopiere koden til php-siden og indsætte den UNDER HR-stregen, men jeg får indlæst koden i toppen af kontaktsiden

Eksempel her : http://findholger.1go.dk/contact.php

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 10-05-05 12:30

Jeg kan ikke se koden fra det link du har givet mig, fordi php-koden bliver udført. Prøv at gem dokumentet som .txt.

Ummiddelbart lyder det som om du på et tidspunkt siger at php skal spytte en af fejlmeddelelserne ud hvis brugeren ikke har udfyldt noget. Hvis du ikke får det spyttet ud inde i en <td> enden det i toppen af siden.

Men gem det lige som .txt og lad mig tage et kig.

Kommentar
Fra : NoName7620

Dato : 10-05-05 12:45

Spørgsmålet er udelukkende om at sætte tabel ind via html kode og dermed have styr på billeder og tekst, koden herunder er seperat phpfil der bliver kaldt via include fra anden php-fil ??? Har det nogen betydning for det der indlæses i nedenstående. Alt er som det skal være i formularen, den skal der ikke røres ved.

Kode
<?php
// Contact Form
define("LAN_400", "Kontakt siden");
define("LAN_401", "<p align='justify'>Der er flere måder at kontakte os på, du kan sende os en mail direkte ved at trykke her
<a href='mailto:".$settings['siteemail']."'>".$settings['siteemail']."</a>. Hvis du er medlem,
kan du sende os <a href='messages.php?step=send&user_id=1'>En privat besked</a>. Alternativt
kan du udfylde blanketten på denne side, så bliver din besked sendt til os som en mail. Det er også muligt at kontakte os via msn.<hr>");

?>
<table style="WIDTH: 100%" cellspacing="1" cellpadding="1" border="1"><tbody><tr><td>Tekst eller billede</td><td>Tekst eller billede</td></tr><tr><td>Tekst eller billede</td><td>Tekst eller billede</td></tr></tbody></table>
<?php

define("LAN_402", "Navn:");
define("LAN_403", "Mailadresse:");
define("LAN_404", "Emne:");
define("LAN_405", "Besked:");
define("LAN_406", "Send besked");
// Contact Errors
define("LAN_420", "Du skal opgive et navn");
define("LAN_421", "Du skal angive en mailadresse");
define("LAN_422", "Du skal angive et emne");
define("LAN_423", "Du skal udfylde beskedfeltet");
// Message Sent
define("LAN_440", "Din besked er blevet sendt");
define("LAN_441", "Tak skal du have");
define("LAN_442", "Din besked blev ikke sendt af følgende årsag(er):");
define("LAN_443", "Prøv igen.");
?>

Accepteret svar
Fra : Sygate

Modtaget 110 point
Dato : 10-05-05 12:52

Jeg må erkende at jeg ikke forstår hvad dit problem er. Du siger at du skal sætte en tabel ind, men det har du jo gjort.

Kommentar
Fra : NoName7620

Dato : 10-05-05 13:02

Ja men den bliver jo IKKE placeret der hvor jeg havde forventet det lige UNDER HR stregen, altså så den bliver indlæst inde i rammen "Kontakt siden"

Kontakt siden

Her er teksten : Der er flere måder... bla bla bla

Her er hr-stregen ---<hr>

Her skulle min tabel være

Her kommer så formular

Kommentar
Fra : NoName7620

Dato : 10-05-05 21:26

Jeg fik ikke helt svar på mit spørgsmål, men det skyldes tildels at det IKKE var i denne php-fil der skulle tilføjes da den blev kaldt i anden contact.php og det var så der koden skulle sættes ind. Men tak til Sygate for den tid han brugte på mit problem trods alt :)

Lukker hermed spørgsmålet

Godkendelse af svar
Fra : NoName7620

Dato : 10-05-05 21:29

Tak for hjælpen Sygate.

Fik trods alt løst problemet der som jeg havde en lille mistanke om måske slet ikke var i den fil som jeg spurgte til, men skulle sætte ind i php-filen som include (filen jeg spurgte til) og koden skulle så sættes ind i dennne lige efter hvor den havde kaldt 8filen jeg spurgte til), så blev tabel placeret hvor den skulle være :)