/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
plæneklipper
Fra : legind
Vist : 723 gange
100 point
Dato : 09-05-05 13:35

er der ikke noget med at filteret skal vædes med lidt olie når man har renset det
men gør det selv siger at filteret skal vare helt tørt
http://www.goerdetselv.dk/Shared/bildbank/dk-pdf/DKGDS062003_Klippersyn.pdf

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-05-05 13:41

Jeg sætter altid et tørt rent luftfilter i min plæneklipper - kunne ikke drømme om at gøre andet og jeg har haft min klipper i mange år.

//bentjuul

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-05-05 13:42

Skumgummifiltre skal være tørre, men er det stålsvamp skal den være olieret.
Svampen er tæt nok til at holde støvet væk.

Kommentar
Fra : legind

Dato : 09-05-05 13:42

syntes bare jeg så et program hvor han sagde at det skulle ha en lille smule olie

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-05-05 13:44

Hvem sagde det?

Kommentar
Fra : legind

Dato : 09-05-05 13:46

kan jeg ej huske men det var i tv

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-05-05 13:47

Hvis du olierer et skumgummifilter vil støv og skidt nemmere sidde fast i det og hvis det var et olieret filter ville man rense det i petroleum eller renset benzin i stedet for sæbevand. Det er nu nok også sæbe og vand der skal være tørret væk som beskrives i gør det selv artiklen, men ingen olie.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-05-05 13:55

Hvis der er olie eller vand i skumgummifiltret vil det give større modstand i indsugningen og vil derfor virke som en choker med større benzinforbrug og oseri til følge.

Accepteret svar
Fra : pbp_et

Modtaget 110 point
Dato : 09-05-05 13:59

På min maskine skal skumsvampen vaskes i sæbe og vand og have en gang olie bagefter. Og det er jo osse meningen, at støv og skidt skal hænge fast der og ikke mellem cylindervæg og stempelringe. Der er Briggs & Stratton motor i min klipper.
mvh
pbp
PS det samme gælder min kædesav

Godkendelse af svar
Fra : legind

Dato : 10-05-05 09:18

Tak for svaret pbp_et.