/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
NOS??
Fra : sonjajensen
Vist : 619 gange
50 point
Dato : 08-05-05 15:07

Hvilket netoperativsystem er bedst at bruge sammen med office 2003? NT, novell eller hvad?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-05-05 15:12

Hvad er der galt med XP?

Kommentar
Fra : sonjajensen

Dato : 08-05-05 15:16

jamen.. jeg er ikke helt med.. er xp et netoperativsystem, altså NOS?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-05-05 15:26

Sorry - misforstod dit spørgsmål - troede du ville have et alternativt system.

Kommentar
Fra : sferling

Dato : 08-05-05 16:28

Jeg ved ikek meget om deciderede/dedikerede netoperativsystemer, som f.eks. Novel, men hvad er det du skal lave ?

Alle windows-versionerne, kan jo arbejde på et lokalnet og f.eks. have programfilerne liggende på en fileserver og så afvikle dem på tilsluttede klientmaskiner.

Kommentar
Fra : sonjajensen

Dato : 08-05-05 16:31

det er i forbindelse med IT eksamensprojekt, hvor vi skal forestille at bygge et online firma op fra bunden. Dvs med både hardware, software osv..

Accepteret svar
Fra : sferling

Modtaget 50 point
Dato : 08-05-05 18:22

Nå sådan - ja, så skal man jo vide en masse om jeres projekt og kravene til det, men hvis du nu spørger Microsoft som laver Office 2003, så vil de givet pege på Windows Server 2003, som er en 'endnu mere profesionel' udgave af windows end win xp pro.
Du kan læse lidt om systemet her:
http://www.microsoft.com/windowsserver2003/default.mspx
win nt er næsten ud af markedet - sidste ver, var nt4 og det vedligeholdes vist ikek mere
Alle de nye (ikke 95, 98 me) win's er bygget på nt-teknologi - dvs. er moderne styresystemer, som ms elllers var meget længe om at give os. Jeg evd ikek lige hvordan Novel står på markedet, men de har det vist svært - i dag vil de flste kigge til Linux elelr evt. forbilledet Unix, hvis de skal lave en større installation med lokalnet, men især Linux er på vej op, fordi det er Open Source, dvs. at kildekoden er tilgængelig så programmeringskyndige kan se hvad det laver og selv lave noget der passer til og så er det i princippet gratis.

Godkendelse af svar
Fra : sonjajensen

Dato : 08-05-05 18:27

Tak for svaret sferling.

Så blev jeg da lidt klogere. Jeg havde også server 2003 i tankerne, men sku lige være sikker på, jeg var på rette spor.

tak for hjælpen

Kommentar
Fra : sferling

Dato : 08-05-05 18:51

Så lidt

Kommentar
Fra : sferling

Dato : 09-05-05 13:25

Hej Sonja, du skal lige godkende svaret, så jeg får point og spørgsmålet bliver lukket

Kommentar
Fra : sferling

Dato : 09-05-05 13:33

UPS ! - Det havde du jo gjort - undskyld ulejligheden...