/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
grus til terasse
Fra : nosus
Vist : 954 gange
40 point
Dato : 08-05-05 11:14

Vi er 3 damer der vil vove os udi at anlægge et lille stykke terasse (ca 6 kvadr.meter)
Vi er dog ikke klar over hvor meget grus vi skal tage hjem til dette , om vi skal få det bragt eller selv hente på det nærliggende byggemarked(den ene af os har anhængertræk)-altså om det er for lidt til at bruge vognmandsudgifter til det.
Venlig hilsen Nosus

Accepteret svar
Fra : bredker

Modtaget 50 point
Dato : 08-05-05 11:21

det kommer meget an på hvordan undergrunden er , men i de fleste tilfælde skal i bruge ca ½ m3 sand
lån en trailer , og hent det selv i en grusgrav , der koster de kun 5-10% af hvad i skal give i et byggemarked
er der ikke en grusgrav i nærheden , så spørg en lokal vognmand , de har tit noget liggende , som i kan få lov at hente selv

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-05-05 11:23

Det kommer jo an på hvor tykt et lag grus I vil lægge.
Men hvis f.eks 10 cm tykt, skal I bruge 0,6 kubikmeter.

Hvis I selv har mulighed for det, vil det absolut billigste være at hente gruset i en trailer i en grusgrav hvis der er en sådan i nærheden, og dernæst billigst at hente selv ved et byggemarked.

mvh dova

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-05-05 11:34

Og der bruges "leret" grus til at lægge fliser i og sand til revnerne bagefter.

Godkendelse af svar
Fra : nosus

Dato : 08-05-05 11:41

Tak for svaret bredker og de andre der svarede. Nu gav jeg points til den første, fordi det var oplysninger jeg lige kunne bruge.