/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Korthåret chihuahua hvalp søges
Fra : emiliec
Vist : 1380 gange
18 point
Dato : 08-05-05 09:30

Hejsa

Jeg søger en lille korthåret chihuahua hvalp. Farven er underordnet, men den skal helst være salgsklar her til sommer, da jeg istarten ønsker at tilbringe meget tid sammen med hvalpen.

Jeg er selv en pige på 17 år, der hele mit liv sammen med min familie har haft hund. Jeg har også selv haft hund og har defor for stor erfaring hvad angår hundepasning osv. Tiltrods for at vi er en familie der har gået meget på ustilling inden for dkk og trods at jeg selv også har dyrket meget agillity, er dette dog ikke formålet med den nye hvalp.

Nu søger jeg blot en ny lille ven/veninde og er blevet meget facineret af den lille kvikke og inteligente chihuahua. Jeg har længe søgt den perfekte hvalp, men har erfaret at chihuahuaen er en efterspurgt race.

Jeg håber dog stadig...

så er dette noget du kan hjælpe mig med vil jeg være meget taknemmelig

Mvh. Emilie

emilie.christensen@mail.dk

tlf.: 45854584

Kommentar
Fra : skagensnero

Dato : 08-05-05 09:42

Hej

Prøv at gå ind på hjemmesiderne hos de forskellige hundeklubber som har anerkendte stambøger på deres hvalpe, og se om der ikke er en opdrætter med hvalpe.

Danske Hundeejers Landsforening, www.dhl-hund.dk
Den Danske Hundeforening, www.ddh.futte.dk

eller hos Dansk Kennelklub.

Håber du finder en skøn lille hvalp

med venlig hilsen

Frank

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 08-05-05 09:52

Hejsa

Prøv dette link, DKK opdrætter, alle andre ville jeg holde mig fra.

www.kennelbygstubben.dk
Venlig hilsen Maj-Britt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-05-05 09:57

http://www.kandu.dk/dk/spg/66271 såvidt jeg husker var der en der kendte en osv

Kommentar
Fra : 25

Dato : 08-05-05 09:59

Der er også nogle gange Chihuahuahvalpe til salg i den blå avis, der kan du også være heldig, jeg så en annonce for knap 2 uger siden, jeg holder også meget af den type hund, der er alt hvad en hund bør indeholde, og det er en god vagthund. Jeg har stadig min bil p.g.a. vores Chihuahua, det er hans skyld den stadig er her.

www.dba.dk

Kommentar
Fra : 25

Dato : 08-05-05 09:59

Der er også nogle gange Chihuahuahvalpe til salg i den blå avis, der kan du også være heldig, jeg så en annonce for knap 2 uger siden, jeg holder også meget af den type hund, der er alt hvad en hund bør indeholde, og det er en god vagthund. Jeg har stadig min bil p.g.a. vores Chihuahua, det er hans skyld den stadig er her.

www.dba.dk

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 08-05-05 10:01

Emilie, hvis du ikke kan finde en DKK chi her i landet, så prøv at rette blikket mod den svenske kenneklubs hjemmeside, jeg finder den lige til dig

http://www.skk.se/

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 18 point
Dato : 08-05-05 14:15

Hej, Emilie. -Når du kommer fra en familie med DKK-erfaring, så ved du formodentlig hvad en hund koster og hvad det er, man betaler for når man køber en hund med stambog.

Men hvis din families hunde ikke har været at sjældne eller eftertragtede racer, så har du sikkert ikke oplevet, at det kan være umuligt at finde en hvalp med så kort varsel, som du taler om. Mange mennesker venter i årevis på deres hvalp.

Jeg har kikket lidt på "nettet" og såvidt jeg kan se, så myldrer der ikke ligefrem med chi-hvalpe i Danmark. Det skyldes nok også, at efterspørgslen er så stor, så en seriøs opdrætter ikke behøver at annoncere for at få solgt sine hvalpe.
Du skal nok også være opmærksom på, at når du kun er 17 år, så kan du risikere, at der ikke er nogen, der vil sælge til dig. Så det vil nok være en fordel at lade dine forældre tage sig af handelen, hvis du finder en hund. Bor du hos dine forældre endnu?

I må prøve og kontakte kennel Mexi, som på deres hjemmeside skriver, at de regner med at få hvalpe i 2005. Men du skal nok ikke være for optimistisk. Mange hvalpe er solgt allerede inden parringen finder sted.

http://hjem.get2net.dk/kennelmexi/kennel.htm

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 08-05-05 14:32

Ellers er der ikke meget andet at gøre, end at ringe til de forskellige kenneler og høre, hvornår de regner med at have hvalpe.

http://www.allunique.dk/index.htm

http://www.kennelvicky.dk/index_ie.htm

http://www.pequeno.dk/

http://www.geocities.com/ug_chihuahua/opdraetStart.html

Den sidstnævnte er vist også racerepresentant i DKK. Hende har du sikkert snakket med? Ellers er det en god ide at starte der.

Kommentar
Fra : nusta

Dato : 08-05-05 20:07

Hej som opdrætter af chihuahua kan jeg fortælle dig at du skal være ude i god tid. Tag og ring til de forskellige opdrættere og få en snak med dem.

Tag ud og besøg nogle opdrættere og se hvordan hundene har det. Vær meget kritisk med hvor du køber din hvalp. Der er indenfor de sidste 3-4 år blomstret med chihuahua opdrættere ( ikke så mange i DKK, da de ikke bliver optaget ) Der udelukkende har valgt at opdrætte chihuahuaer for pengene skyld, uden tanke for racen eller sundhed. Der er også kommet flere hundehandlere der opkøber hvalpe i udlandet godt nok med FCI stambog ( Fake ). For at sælge dem i Danmark fordi de ved de kan få en god pris for hvalpene.

Se efter hvad du får for dine penge. Med en DKK stambog kan du deltage i alle udstillinger, stævner o. lign i andre klubber. Med en DRU DDH stambog kan du ikke deltage i en Dkk udstilling. Se efter om din hvalp er chippet og reg i dansk hunderegister. Det er den altid hvis du køber i DKK.

Når du så har bestemt dig for hvor du vil købe hvalp så få opdrætteren til at skrive dig op hvis det er muligt ellers kontakt opdrætteren med jævne mellemrum.

Kærlig hilsen

Dorthe

www.kennelbygstubben.dk

Kommentar
Fra : nusta

Dato : 08-05-05 20:12

Hej igen

Prøv dette link. Det er til samtlige opdrættere af Chihuahua under DKK.

Tag og ring rundt til dem og hør om de forventer hvalpe og om du kan købe en eller om de vil skrive dig op til en.

http://www.geocities.com/ug_chihuahua/Links_til_opdraettere.html

Kærlig hilsen

Dorthe

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-05-05 21:44

.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 08-05-05 21:59

Jøps! Der var endnu flere DKK-opdrættere end jeg havde fundet... Så er det bare at gå i gang med telefonen. Selv om de ikke har hvalpe lige nu, så kan det være, at nogen er blevet parret.
Men som du kan se, Emilie, så får chihuahuaerne kun få hvalpe af gangen. Så du skal forsøge at få puttet dig selv ind på en venteliste allerede inden hvalpene er født.

Og der er købere nok, Så du skal virkelig forsøge at sælge dig selv! Alliér dig med dine forældre.

Glem ALT om hvalpe udenfor DKK. Der er ubehagelige invaliderende sygdomme, som mindre seriøse kenneler ikke tager alvorligt.

Godkendelse af svar
Fra : emiliec

Dato : 18-05-05 18:41

Tak for svaret Birgitta.

Det meste af det du skrev var jeg klar over. Men det jeg ikke lige havde tænkt over og som du gjorde mig opmærksom på, var den negative effekt min alder kan have på sælgere. Det tog jeg tilefterretning og allierede mig derfor som du foreslog med mine forældre. Vi fik ringet rundt og mine forældre forklarede min situation. Det var åbenbart lige det der skulle til. For i løbet af meget korttid stod jeg pludselig og skulle vælge mellem flere hvalpe... Ja og det resulterede så i det kæreste lille vidunder, der lige nu ligger og hviler i mit skød. Han er en lille mørkebrun langhåret chihuahua. Godtnok ikke præcis som jeg havde foretstillet mig i starten. Men hans charnme tog mig med storm. Er det er det vigtigste:)

mvh. Emilie

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-05-05 20:58

UUUUUUUUUUUUUUuuuuuuuuuuuuuuh!!!
Tillykke!!! med den lille ny!

Håber, vi hører mere om ham her på kandu.

Hvad hedder han?

Kommentar
Fra : Fuckfisse

Dato : 19-03-06 23:09

hej alle sammen.. jeg har netop idag været på udstilling i strøby. og man blir jo grebet af det. det er helt utroligt hvor flinke folk er og så er det jo skønt at se hvor meget de går op i deres hunde og hvor velplejede og venlige hundene er. der snakkede min mor og jeg med en meget flink dame der havde købt sin chihuahua i tjekkiet. hvalpen var næsten den sødeste og mest venlige af dem alle samen. så ved ikke om det er en ide at kigge på nogle hjemmesider derfra? ved godt at mange u-lande har et ry for at være dårlige til dyr.

men bare for at forsøge og hjælpe.

mvh. FoG

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 20-03-06 14:09

Hej, FoG.
Ved du hvad, det er ikke vigtigt, hvor hvalpen er født, men om den kommer fra ordnede forhold, -både opdrætsmæssigt og avlsmæssigt.
Den hvalp du har set, havde en stambog i FCI, som er den internationale sammenslutning af kennelklubber som også Dansk Kennel Klub er medlem af.
Udstillingen i Strøby i week-enden var en DKK-udstilling.

Opdrættere køber tit hvalpe i udlandet for at få "nyt blod" til avlsarbejdet i Danmark. Du kan være evigt forvisset om, at det ikke bare er en "tilfældig hvalp fra et østland", du der har set. --Næh, den er sandsynligvis nøje udvalgt efter højt præmierede forældre.
Og den har næppe kostet mindre end en tilsvarende dansk hvalp.

Selvfølgelig kan man købe en hvalp i tjekkiet, men man er totalt på herrens mark, hvis man ikke ved noget om avl og opdræt.
Hvis du har været klog, så har du købt et katalog på udstillingen. I det katalog kan du finde alle de udstillede hunde med navne og adresser på opdrætter og ejer. OG stambogsnummer.
Stambogsnummeret kan du bruge til at gå ind på DKK's web-side og finde en masse oplysninger om hver hund, -om forældre, kuldsøskende, udstillingsresultater, visse sygdomme oma.

http://www.hundeweb.dk/dkkapp/ET_Reg/openIndex/et_reg/forside.html

Det er et helt nyt tilbud til medlemmer af Dansk Kennelklub, men siden er åben for alle indtil 15 april.

---Og til Emilie: Jeg håber, at det går godt med din hvalp?