/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
rabarbertiramisu
Fra : netper
Vist : 1231 gange
200 point
Dato : 07-05-05 18:33

Jeg søger en opskrift på rabarbertiramisu, men har kun kunnet finde en opskrift på tysk tror jeg det er.

Så er der nogen her der kan hjælpe mig med at få den oversat ?

Med venlig hilsen
Per

Ingrediënten:

--------------------------------------------------------------------------------
500 g rabarber - 25 g suiker - 10 el creme de cassis (likeur) - 2 dl slagroom - 2 el suiker - 150 gr mascarpone - 1 pak lange vingers
--------------------------------------------------------------------------------
bereiding:

--------------------------------------------------------------------------------
Rabarber wassen en in stukjes snijden. In een pan rabarber met wat water en suiker koken en tot moes roeren, eenmaal afgekoeld 2 el creme de cassis erdoor roeren.
Slagroom stijfkloppen met suiker. 2 el creme de cassis door de mascarpone roeren en de slagroom er luchtig doorheen scheppen.
Op de bodem van de schaal een laag lange vingers leggen nadat je deze door de likeur hebt gehaald. Achtereenvolgens erover verdelen: helft van het mascarponemengsel, helft van rabarbermoes, weer een laag lange vingers (door de drank halen), rest van het mascarponemengsel en afdekken met rest van rabarbermoes.
In de koelkast tiramisu ca. 2 uur door en door koud laten worden.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-05-05 18:57

http://www.google.dk/search?hl=da&q=tiramisu+frugt+opskrift&meta=lr%3Dlang_da der findes opskrifter både her og der - søg med opskrift - tiramishu - frugt osv - dem med frugt kan du jo lave af hvad du selv ønsker

Kommentar
Fra : liseaa

Dato : 07-05-05 21:44

Opskriften lyder mere hollandsk end tysk, hvis det kan hjælpe!!!??
hilsen la.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 200 point
Dato : 07-05-05 22:25

Det er Hollandsk, og jeg ved ikke hvad det der mascarpone er for noget, ellers kunne jeg godt oversætte den.

500 g rabarber
25 g sukker
10 spsk cremelikør
2 dl piskefløde
2 spk sukker
150 g mascarpone
1 pakke "Lange fingre"( Det er de der lange makronsmåkager der hedder Ladyfingers)

Tilberedning:
skyl rabarberne og snit dem i stykker.
Put dem i en gryde med vand og sukkeret, kog det og rør det til mos.
Køl det af og rør 2 spsk cremelikør deri.
Pisk fløden stiv med sukkeret(de 2 spsk)
Rør 2 spsk cremelikør i mascarponen og bland det med pisket fløde.
I bunden af en skål, lægges et lag ladyfingers efter disse har trukket det sidste likør.
Efterfølgende fordeles et lag af halv rabarbermos og mascarponeblanding.
Derpå et lag ladyfingers og derpå mascarponeblanding som dækkes med resten af rabarbermosen.
Sæt tiramisuen i køleskabet og lad det køle af i ca 2 timer

Ja, det var både noget og ingenting, medmindre du kan gætte dig til den der Mascarpone-ting

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-05-05 22:39

Halløj, så ved jeg hvad Mascarpone er for noget:

Det er en frisk, meget fed flødeost, 60-75 % fedtindhold, dens konsistens minder om en budding/fromage og er flødefarvet.

mvh dova

Kommentar
Fra : gert_k

Dato : 07-05-05 23:36

og den fås i netto (med eller uden bikini)

Godkendelse af svar
Fra : netper

Dato : 07-05-05 23:38

Tak for svaret dova.