/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
"anstændig blottelse af legemet"
Fra : creamygirl
Vist : 702 gange
100 point
Dato : 07-05-05 18:30

Fra straffeloven!

Citat
"Det er forbudt på eller ud til en vej eller andre steder, hvortil der er almindelig adgang, at vise uanstændig opførsel, f.eks. ved uanstændige ord eller handlinger, ved uanstændig blottelse af legemet eller ved at opfordre til utugt".

Har et lille væddemål kørende, hvor vi diskuterer ovenstående
Hvad kendetegner en uanstændig blottelse af legemet?! - må man gå topløs i sin have, hvis den ligger ud til en vej, og der ikke er hverken hæk eller stakit til at skærme for 'herlighederne'- og må man på en varm sommerdag handle ind i Netto..kun iført en bikini?!

Creamy..

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-05-05 18:31

Jeg tror godt du må LOOOL

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 07-05-05 18:33

Hvad fanø er der sket med u'et i overskriften*L*
Anstændig blottelse

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 07-05-05 18:34

Nå tror du det Klumme. En 'Creamysærregel' .. tja måske

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-05-05 18:35

Det er det jeg mener LOOOOOL Troede da du mente det

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 07-05-05 18:36

Du er skruprådden Klumme

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-05-05 18:44

Nej til topløs i haven, hvis det kan virke anstødeligt på nogen.

Uanstændig blottelse, er hvis man ikke som minimum har trusser på og for kvinders vedkommende bh.

Om det er ulovligt at handle i Netto iført bikini, tror jeg nu ikke, men vil samtidig mene, at det ikke vil være passende påklædning sådan et sted.

mvh dova

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-05-05 18:48

Gu er jeg da det...... Cu. Skal on the Knold NUUUUUUUUUUUUU

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-05-05 18:49

Dova

Handle i Netto i bikini... Det kommer fandme da an på hvem det er LOOOL

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-05-05 18:53

Ja, okay Klumme, hvis det kun er øjet der bliver stødt, og ikke moralen.

Som lægen sagde til min svigerinde da hun klagede over strækmærker efter en graviditet:
Næ, lille fru XXXXXXX, dem skal du ikke regne med vil forsvinde, men hva' faen, du er vel heller ikke lige typen der skal vise dig frem i bikini.

Han var så snart hendes forhenværende læge

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-05-05 19:01

Ja det er jo mærkeligt:
Bikini i Netto midt i københavn - det betejnes nok som anstødeligt.
Bikini i Netto ved feriestederne - ok vil jeg tro

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 07-05-05 19:21

/rød

Jeg synes nu at mænd er uanstændigt skamløst klædt i stramme cykelshorts.

( GLÆDER mig til det bliver mere varmt)

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-05-05 19:23

Jammen Maj_Britt dog........................

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 07-05-05 19:30

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 07-05-05 20:17

Anstændighed og morar - -? Kender jeg ikke noget til!
Hvad med hygiejne?
Er det ikke uhygiejnisk at nøgne mennesker roder rundt mellem maevarerne?
At nabokonen går nøgen rundt og plukker roser anfægter da ikke mig - - - tror jeg da ikke!

Kommentar
Fra : Trine80

Dato : 07-05-05 23:16

Man må da ligge nøgen i sin egen have hvis man vil. Men man må ikke stå og danse sexuelt ud mod "puplikum" nøgen i sin have.
Hvis haven ligger meget åbenlyst, må man nok heller ikke ligge nøgen hvis det er til gene for nogle (hvis det bliver anmeldt)
Men tror ikke du kan andmelde en der ligger nøgen bag en hæk i en mere privat inrettet have.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-05-05 23:42

Som jeg også sagde til politimesteren da jeg ringede og klagede over nabokonens nøgenbadning - det er tydeligt at se blottelsen, når jeg står på en stige lige ved den uigennemsigtige hæk, med en kikkert.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 08-05-05 00:15

Jamen.........emesen dog

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 08-05-05 00:20

Det er, mig bekendt, ikke "uanstændig blottelse" at lave gadeteater hvor man er nøgen, eller ligge helt afklædt på stranden.
Men det er "uanstændig blottelse" at komme iført bikini til bal hos Dronningen.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 08-05-05 00:43

Ævvvvvvvvvv, og her havde jeg købt en chik lille bikini til næste sommerbal hos Dronningen, endda i rød og hvid.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-05-05 11:51

Ja ja Maj_Britt 1-1 ...............i øvrigt er det svært at holde den kikkert dugfri.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 08-05-05 18:24

Det er tydeligt, at der er forskellig opfattelse af begrebet 'uanstændig'..Bertelbrander er ikke sådan at ryste, hvorimod Valde mener en nøgen krop er mere uhygiejnisk end en påklædt. Det er jeg forresten uenig i. Jeg er sikker på, at vores hud er mere ren end vores tøj (hos de fleste), men ok - at handle næsten nøgen, er heller ikke noget man støder på så ofte. Dog ser man da bikinier og shorts i diverse forretninger om sommeren. Kan det forholde sig sådan, at det er indehaverene af forretningerne, der sætter reglerne for om de vil tillade disse letpåklædte kunder?! ..og hvad så med de kunder, der evt. bliver generet af det. Kan de så klage over at forretningen tillader det?!

Hmm, havde nu håbet på et konkret link eller flere - til at understøtte de forskellige holdninger/meninger..

Èn ting er at tro man ved hvad uanstændig optræden betyder. Noget andet er en fælles definition af begrebet. Må - eller må man IKKE optræde topløs på privat grund?! - og lad os bare antage at emesen står med kikkerten og bliver åhh så forarget. Kan en klage fra ham så medføre, at man bliver påbudt at solbade topløs?!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-05-05 19:05

Ja - det ville ikke være så tosset med det påbud creamygirl. Og naturligvis på en sikkerhedsstige - der ikke kan væltes.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 08-05-05 19:17

hehe, Creamysprogspasser mente selvfølgelig noget andet, som du sikkert godt er klar over emesen *L*

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-05-05 19:23

..................got you.

Accepteret svar
Fra : BertelBrander

Modtaget 100 point
Dato : 08-05-05 21:25
Godkendelse af svar
Fra : creamygirl

Dato : 08-05-05 21:30

Tak for svaret BertelBrander. Så vandt jeg også mit væddemål

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-05-05 21:31

Det manglede da osse bare

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 08-05-05 21:33

Jeg vandt en pingvin

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-05-05 21:35

En pingvin. Så kan du jo få herrebesøg - Han pinger du hviner BobBob..... LOOL

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 08-05-05 21:36

Nød!! *lol*

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-05-05 21:37

Sidder og leder efter et skide sp. om Viagra, men kan ikke finde det. Jeg ville bare dokumentere at der kan være bivirkninger ved dette præparat. Uha se her LOOL

http://www.sjove-billeder.dk/index.php?sjove_billeder=viagra2.jpg&side=fraekke_billeder#

Uartige Klumme LOOL

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 08-05-05 21:41

Uha da da!! hvor klamt.

Det er ikk' mig. Jeg sværger!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-05-05 21:43

Det ved jeg Creamygirl. Du er en ærbar pige, derfor dit sp. om anstændig blottelse af lemmet LOOL Du vil ikke støde nogen

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 08-05-05 21:44

Klummesprogspasser *L*

Jeg har ikke 'talt' om lemmet

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 08-05-05 21:46

Her har du det du leder efter

http://www.kandu.dk/dk/spg/66437