/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
problemer efter at tandremmen sprang
Fra : ludvigden14
Vist : 296 gange
50 point
Dato : 07-05-05 10:43

JEg har en Mondeo clx1.8 fra 1994. tandremmen sprang i januar, og siden har den været på værksted ca. hveranden uge. Den kører supergodt, og alt er nærmest blevet skiftet ud. Men...Når jeg har kørt den varm, stiller den i 10 min. og starter den igen, vil den ikke holde tomgangen. Den den går ud når servoen kommer i yderpositioner. Føleren til servoen er blevet skiftet, men det holdt kun i et par dage. Er der nogle gode bud på hvad det kan være ?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-05-05 12:03

Speed den lige op en gang - så den kan finde ud af om motoren er kold eller varm.

Kommentar
Fra : reiffenstein

Dato : 07-05-05 12:25

Hej Ludvig.

Start motoren og lad den gå i tomgang. prøv så at trække stikket af servoføleren, så skal motorens omdr. tal stige,
hvis den gør det er systemet ok.Hvis ikke skal du kontrollere ledningerne lige efter stikket, hvis der sidder tape
omkring det så hiv det af, så du kan kontrollere det ordentlig. Ledningerne har det med at knække lige der.

Reiffenstein.

Kommentar
Fra : ludvigden14

Dato : 07-05-05 23:21

det vil jeg prøve. Tusind tak for svar