/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Brænderdæksler til gasbord
Fra : alma
Vist : 1023 gange
50 point
Dato : 05-05-05 22:06

Jeg skal købe nogle brænderdæksler til brænderene på mit Seppelfricke gasbord, de mangler så jeg kan ikke se hvad mærke de skal være. Jeg har målt "studsene" der på gasbordet nu til at være 50mm. Jeg mener det er Cramer dæksler der skal bruges, men de sælges med dimmensionerne 18 mm og 25 mm, så det ser ikke ud til at de skulle kunne passe?
Et spørgsmål mere: er der ikke en billiger løsning end 89 kr for ½l rensevæske til at rense sit vandsystem?

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 60 point
Dato : 05-05-05 22:50

Hejsa
Prøv igennem http://www.acfshop.dk/pages/shop_liste.asp?Groupguid=129 nederst på siden, eller kontakt dem direkte på:
Aabybro
Camping & Fritid A/S
Knøsgårdvej 121
9440 Aabybro
info@aabycamp.dk

http://www.acfshop.dk/

Hvad angår dit spørgsmål om at rense dit vandsystem (bakterie-dræbe), så kan du gennemskylle med en klorin/vand blanding, lad det stå og trække i et par timer med alle rør fyldte, og så efterskylle grundigt med rent vand, helst af flere gange.

Held og lykke...
Søren

Kommentar
Fra : ahj

Dato : 05-05-05 23:13

Med hensyn til at rense dit vandsystem kan jeg fortælle dig hvad vi gør. Når sæsonen er slut tømmer vi det for vand. Skyller det igennem med Rodalon som er bakteriedræbende og når sæsonen starter op igen skyller vi det godt igennem med rent vand. Har aldrig haft problemer med urenheder i systemet efter sådan en behandling.
Venlig hilsen
Ahj

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-05-05 23:17

Klor er billigere end Rodalon
Vi benytter bla. klor i vandbehandlingen ude ombord

Godkendelse af svar
Fra : alma

Dato : 06-06-06 17:46

Tak for svaret CLAN.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-06-06 04:29

Lige hjemvendt fra Nordsøen - til Dansk sommer
Takker for points
Søren