/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
computer går kold
Fra : dayworker24
Vist : 364 gange
100 point
Dato : 05-05-05 21:23

jeg kan spille i noget tid og så går min com helt kold, og jeg bliver nødt til at gensarte manuelt.

jeg har formateret min com her fornylig så det kan ikke være virus eller andet lort

Hvad kan det være???

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-05-05 21:26

Tror nærmere din computer går varm!! Prøv at rense diverse blæsere for støv!

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 05-05-05 21:27

jeg tror ikke du har ret kan der være en anden årsag

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-05-05 21:30

hardwarefejl! Men varmeproblemer er stadig det mest sandsynlige!! Sker det på samme tid og sted i spillet hvergang? Er det i alle spil?

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 05-05-05 21:35

har prøvet 2 spil warcraft og counter strike source.

Det sker hvergang

Jeg når lige at spille 10 til 30 min så går den kold.

kan man gøre andet end at rense kølerne for at undgå at den bliver varm

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-05-05 21:42

Står computeren et varmt sted?

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 05-05-05 21:44

ok jeg går lige offline for at tjekke nogle at de ting du har skrevet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-05-05 22:01

alm vedligeholdelse hvis det ikke er sket hele tiden

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 05-05-05 22:42

min com går stadig helt kold efter 10 min. det kan ikke skyldes varme fordi jeg havde min com slukket i lang i tid, og jeg har renset blæserner

hvad kan det være

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-05-05 22:46

Hvad mener du præcis med at den går kold? Fryser skærmen?

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 05-05-05 22:48

ja jeg kan ikke gøre en skid men det sker kun i spil og bliver derfor nød til at genstarte manuelt

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-05-05 22:50

Hvis du har win xp så prøv at gendanne til før problemet opstod Start programmer tilbehør systemværktøjer systemgendannelse
Mvh Sune

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 05-05-05 22:52

jeg har formateret

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-05-05 22:52

Opdater dine grafikkortdrivere og din directX og prøv osse at opdatere dine bundkortsdrivere!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-05-05 22:54

Og så er der måske osse nogle patches til spillene der kunne løse problemet

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 05-05-05 22:56

jeg har spillet de spil før problemet opstod.

så det kan ikke være driverne

og jeg har grafikkort + directx driver fuldt opdateret, kan det være noget med mit hardware

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-05-05 22:56

Har du opdateret til Directx 9. ? det bruges bla.til spil har jeg fået forklaret
mvh Sune
http://www.softwarepatch.com/windows/directx.html

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-05-05 22:58

Nå ok

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-05-05 22:58

Hvorfor formaterede du?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-05-05 22:59

Er det kun i de spil du nævnte?

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 05-05-05 23:00

ja det har jeg jo lige skrevet men tak for indlægget

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 05-05-05 23:01

nej det er i alle spil, og jeg formateret fordi den begyndte at gå kold (hvis det nu var virus eller andet)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-05-05 23:06

Prøv lige at downloade Everest http://www.lavalys.com/products/download.php?pid=1&lang=en&pageid=3

Installer programmet og overvåg dine temperaturer under PC > Sensor

Så kan vi måske eliminere at det er et temperatur problem!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-05-05 23:08

Det kunne osse være dit netkort men du skriver jo det sker i alle spil

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 05-05-05 23:11

motherboard 43
cpu 62
harddisk 50
aux 45

plz hjælp

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-05-05 23:12

Det lyder godt nok som varmeproblemer!!

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 05-05-05 23:13

ok hvad kan gøre

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-05-05 23:13

Prøv lige at køre et spil i 2 minutter og vend så tilbage med temperaturerne!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-05-05 23:15

Tror du skal have bedre køling! Måske en bedre cpu køler men osse nogle extra blæsere i kabinettet!

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 05-05-05 23:23

ok min cpu kører på 66
mit kabinet er åbnet og har jeg en extra køler

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-05-05 23:24

hvad med de andre temperaturer?

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 05-05-05 23:25

de har ikke forandret sig

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-05-05 23:29

Dine motherboard, cpu og aux temperaturer er for høje! Specielt når kabinettet er åben!

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 05-05-05 23:32

ok kan jeg gøre andet end at købe flere køler ?????????????????????

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 06-05-05 08:16

Køb en MAC, så undgår du alle de problemer der er med Windows og XP. Jeg har kørt på samme maskine og samme styresystem (OS 9,1) i over 4 år og har haft et lille problem en gang. MAC er meget mere stabil end en PC'er.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 06-05-05 11:07

hey tedd hvad er det der aux

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 06-05-05 12:35

Du skal afmontere din memory blokke, derefter renser du kant-conectorne med et stykke viskelæder. (Forsigtig uden vold, Benyt helst den type viskelæder der sider forenden af en blyant).

Det må jo være en ramfejl da din maskine har fungeret, og da den kan køre i et stykke tid uden problemer før fejlen kommer, må det jo være en termisk ramfejl fejl.

Rens de kantconectore og prøv igen.

PS. Husk at frakoble strømmen fra !!!!!!!!!!.

MV.
Peter Jensen

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 100 point
Dato : 06-05-05 12:58

aux er din strømforsyning

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 06-05-05 15:23

Hvor meget ram har du?
Jeg vil forslå at du for lidt ekstra ram, da du kan have programmer kørende i baggrunden som sluger en del af din ram, så du ikke har nok ram til at spille.
Det er et typisk problem når man skal spille.....

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 07-05-05 15:21

mange tak for din hjælp tedd og du har virkelig hjulpen meget : )

taktaktaktaktaktaktaktaktaktaktaktaktaktaktaktaktaktaktaktaktaktaktaktaktaktaktaktaktaktaktak

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 07-05-05 15:21

mange tak for din hjælp tedd og du har virkelig hjulpen meget : )

taktaktaktaktaktaktaktaktaktaktaktaktaktaktaktaktaktaktaktaktaktaktaktaktaktaktaktaktaktaktak

Godkendelse af svar
Fra : dayworker24

Dato : 07-05-05 15:22

Tak for svaret tedd.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-05-05 15:24

Rolig nu Håber du får det til at virke