/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Knækket pindbolt
Fra : madsbl2101
Vist : 1800 gange
50 point
Dato : 05-05-05 20:13

Hej!!!!!

En af mine pindbolte er lige knækket. Kan man godt kører med 3 pindbolte? eller skal man skifte den? Selvfølgelig ville det være det bedste.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-05-05 20:19

Den skal selvfølgelig ud, ellers blæser du din pakning - før eller siden

Kommentar
Fra : madsbl2101

Dato : 05-05-05 20:25

hvad vil det sige at man blæser pakningen? Så man kan godt kører med en knækket pindbolt? pgså med samme effekt som hvis nu alle 4 pindbolte var i brug?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-05-05 20:25

Skulle det gå helt galt med at udbore og fjerne støttebolten (pindbolten), så kig på http://www.diatom.dk/katalog.asp?t=1&ID=1939

Kommentar
Fra : madsbl2101

Dato : 05-05-05 20:27

okay, men man kan godt kører med kun 3 pindbolte?

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 60 point
Dato : 05-05-05 20:27

Selvfølgelig kan du (måske) køre med 3 støttebolte - jeg går ud fra det er den til ditn cylinder og topstykke.
Du skal bare ikke påregne at din toppakning holder tæt. Med at blæse pakningen mener jeg at du gennembrænder pakningen.

Kommentar
Fra : madsbl2101

Dato : 05-05-05 20:29

nå okay. må hellere få den til en knallert mekaniker. det er da altid noget jeg kan kører dertil så. hehe. Mang tak

Godkendelse af svar
Fra : madsbl2101

Dato : 05-05-05 20:29

Tak for svaret CLAN.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-05-05 20:34

Takker for points

Du vil med 50% garanti ikke kunne spænde din toppakning tæt, og så futter du den af - måske ikke lige med det samme, men tro mig det sker før eller siden.
Ta' tyren ved hornene og fjern den knækkede stump. Skulle du ødelægge gevindhullet, så kan det rep. med Helicoil (se link ovenfor).
Er du ikke 100% sikker på hvad du laver... og har prøvet det før, ja så er det en rigtig god idé at smutte ned forbi din lokale knallert mekaniker.