/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Mille har høfeber
Fra : morpige
Vist : 892 gange
66 point
Dato : 05-05-05 08:40

Hej.

Milles næse løber og hun nyser. Hun ligner mig når jeg ikke får min høfeber medicin.

Jeg kan ikke finde noget info om hunde og høfeber. Der står en masse om allergier og mider i næsen, men ikke noget om "irritation overfor pollen"

Må Mille, (Labrador, 11 måneder) få Høfebermedicin?
Knus
Pernille

Accepteret svar
Fra : qfha

Modtaget 76 point
Dato : 05-05-05 08:44

Hvor længe har hun gjort det? Det er næsten ikke til at svare på når man ikke kende længden.

Det mest almindelige når hunde har den tilstand du beskriver er, at de har fået noget i snuden.

I øvrigt er høfeber jo også en allergisk reaktion.

Du bør under ingen omstændighed give din hund medicin til dig selv.

mvh
qfha

Kommentar
Fra : morpige

Dato : 05-05-05 08:53

Tak for dit svar.

Hun har gjort det i 2 dage

Hilsen
Pernille

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 05-05-05 08:59

Hvis hun i øvrigt er rask og frisk tror jeg, som nævnt, at det drejer som et eller andet hun har fået i snuden, det kan være et lille græskorn eller lign. Du kan prøve om du kan se et eller andet, ellers må du nok til dyrlægen og få ham til at kigge nærmere på det.

mvh
qfha

Godkendelse af svar
Fra : morpige

Dato : 05-05-05 09:25

Tak for svaret qfha.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 05-05-05 14:20

Hej, morpige. Hunde kan godt bruge høfeber-medicin. Men hunde får næsten altid kløe og hudproblemer når de har allergi, så det er nok ikke allergi, som Mille lider af. Hvis hun da ikke også har hudproblemer?

Men ellers er det sikkert irritation af snuden. Og det kan da godt være pollen eller grusstøv eller noget helt tredje støv, som generer i snuden. Og så går det over af sig selv. Pas på, at der ikke er nogen (børn) der sparker grus eller jord op i hovedet på hende. Hun og børnene synes sikkert, det er sjovt, men det er ikke godt for snude og øjne..

Kommentar
Fra : morpige

Dato : 05-05-05 21:54

Hej og tak for svarerne

Vi tager hende med til dyrlægen på mandag (Vi skal derover alligevel)

Jeg mener ikke at hun har hudproblemer og kløe. Men måske der sidder noget i næsen.

Vi har ingen børn og vi bor i et pensionist kvartér. Men Mille stikker selv næsen i mange ting

Knus,
Pernille

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 06-05-05 19:59

Hejsa, det kan blive spændende at høre, hvad dyrlægen siger.

Selv om hunde næsten altid har hudproblemer ved allergi, så KAN det da være, at Mille bare er anderledes.

Er det klart og vandigt udflod, hun har fra snuden?
For de fleste hundesnuder løber jo indimellem med lidt klart udflod, for de går jo og sniffer til så meget forskelligt, -noget kan også være støvet. Og udfloddet er med til at holde snuden ren.

Hvis det er mere tyktflydende og måske gulligt, så kan det være, at der sidder noget og generer i snuden.
Hun har da ikke øreproblemer, vel?

Kommentar
Fra : morpige

Dato : 06-05-05 21:54

Så var vi ved dyrlæge (ja tog derhen før tiden )
Han tror også det er allergi, og siger at det ikke er alle hunde er har hudgener når de har allergi. Der var ikke tegn på betændelse. Men for en sikkerhedsskyld gav han hende en binyrebark hormon indsprøjtning.
Hun har nyst siden da, men ikke så meget som tidligere på dagen.
Men da det også er gået op og ned de andre dage, så ved jeg ikke endnu om det har hjulpet.
(Det er bare vandlignende og ikke gulligt)
Hun har det heller ikke skidt eller noget. Løb rundt og legede da vi var ude og gå i en time. Men hun snuser ikke til så meget som hun plejer, så hendes lugtesans er nok lidt væk.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-05-05 14:21

Prøv at kikke dig omkring allevegne og læg mærke til, om der er støvede steder, som hun snuser til.. Alt støv kan jo genere næse og øjne. Det behøver man ikke at have allergi for.

Nu kan du jo se, om der er en bedring de næste dage... Men jeg synes, at det er lidt meget at give binyrebarkhormon bare for at undgå lidt snue og nysen. Forhåbentlig skal hun ikke have mere af det..