/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
SVCD til video
Fra : sonjor
Vist : 461 gange
100 point
Dato : 04-05-05 17:32

Hej, jeg håber på hjælp igen. Jeg har på et digital videocamera optaget et dansestævne, som flere af mine venner ønsker en kopi af. 2 af dem har bare "kun" video og ikke PC eller DVD-afspiller. Er det muligt at optage filmen på video og hvis, så hvordan?
Hilsen Sonja

Kommentar
Fra : gril

Dato : 04-05-05 17:50

ja du kan jo sætte dit videocamera til en videon-optager

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 04-05-05 17:53

åh ja, men jeg glemte at skrive, at jeg har redigeret en masse i den i Pinnacle og derefter indspillet den som svcd på en CD skive. Mit camera har ikke DV in desværre

Kommentar
Fra : gril

Dato : 04-05-05 17:56

har du tv-out på dit Grafik kort?

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 04-05-05 18:12

ja,video-out både scart, s-video og kombineret (cinch)

Accepteret svar
Fra : gril

Modtaget 110 point
Dato : 04-05-05 18:41

så køber et kaben der går fra com til din video du kan købe et her:http://www.thansen.dk/product.asp?c=461566635&n=496911252&pn=535264272

Godkendelse af svar
Fra : sonjor

Dato : 04-05-05 18:46

Tak for svaret gril. Det vil jeg gøre - tak for rådet.
Hilsen Sonja

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 08-05-05 15:15

Hej Gril, jeg har nu købt et sådant kabel, som du anbefalede og mener også at have forbundet det rigtigt til videoen. Når jeg så starter filmen fra SVCD-cd'en i komputeren og trykker på optag på videoen, skulle den så ikke optage - det gør den ikke, der kommer ikke noget på videobåndet. Er jeg nu dum, eller skulle der mere til? Hilsen Sonja

Kommentar
Fra : gril

Dato : 08-05-05 16:03

Du skal skifte skærm billedet fra computeren til videoen/tv det gør du ved at gå ind i Kontrolpanel/Skærm/Indstillinger/Avanceret. når du har gjort det vil skærmen gå i sort på com og skifte til videoen

Kommentar
Fra : gril

Dato : 08-05-05 16:05

Måske skal du først opdater dit Grafik kort før du kan skifte skærm billedet.

Hvad heder dit grafik kort?

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 08-05-05 16:15

mit skærmkort hedder Medion Radeon X740XL. Er det det du mener?

Kommentar
Fra : gril

Dato : 08-05-05 16:42
Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 08-05-05 17:14

nu har jeg hentet og installeret det anviste, men kan egentlig ikke se nogen forskel. Jeg får i alt fald ikke comp. skærm til at gå i sort. Hvis jeg ikke kan se noget, hvordan kan jeg så vide, hvornår overførslen er færdig. Videoen står jo solo uden TV her ved siden af PC'en i et andem end hvor jeg har TV.Jeg er umulig til dette, så jeg tror jeg opgiver

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 08-05-05 17:15

hovsa, der skulle stå "i et andet rum" end hvor mit TV er

Kommentar
Fra : gril

Dato : 08-05-05 17:19

Prøv at gå ind i Kontrolpanel/Skærm/Indstillinger/Avanceret står der ikke et eller andet sted noget om skift skærm eller skift til tv eller et eller andet

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 08-05-05 17:23

jo nu kom der en mulighed for at vælge TV, men jeg tør næsten ikke vælge det, hvis skærmen så forsvinder, for hvad gør jeg så? bør jeg slæbe et TV herind til PC og video, for at det kan virke?

Kommentar
Fra : gril

Dato : 08-05-05 17:26

det vil gøre det helle let nemmer vis du kan få et tv ind til din pc ellers skal du jo arbejde i blinde

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 08-05-05 18:10

Så gjorde jeg også det, så også filmen på TV'et via PC'en, videoen så også ud til at optage, men der kom intet på båndet. Nu har jeg pakket det hele sammen og opgiver det projekt, men tusind tak for hjælpen og din tålmodighed, som åbenbart er længere ind min. Tak for det.

Kommentar
Fra : gril

Dato : 08-05-05 18:41

Det var så lidt det lyder ellers som om at du næsten havde fundet ud af det surt at din tålmodighed ikke var lidt længer