/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Forhuds betændelse?
Fra : Bragesvej
Vist : 4378 gange
20 point
Dato : 04-05-05 10:45

Er det noget man kan behandle selv eller skal den til dyrelæge?

Ps det er en hund vi snakker om

Accepteret svar
Fra : creamygirl

Modtaget 30 point
Dato : 04-05-05 10:50

Du må til dyrlægen og få fat på en færdiglavet opløsning, der kaldes 'forhudsrens'.
Dyrlægen kan vise dig hvordan du med en sprøjte behandler din hund..

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 04-05-05 10:54

Tak for svaret creamygirl.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 04-05-05 10:54

Rettelse: Du kan købe produktet på apoteket, så dyrlægen er kun nødvendig, hvis du ikke tror du kan finde ud af at bruge den lille sprøjte der medfølger til behandlingen

Det sværeste er at få hunden til at medvirke

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-05-05 10:59

Bragesvej

Hvis det er den hund på 3 år, som du omtalte i et tidligere spørgsmål, du nu har købt, så vil en tur hos dyrlægen være det bedste.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 04-05-05 11:01

Ja det er den hund vi snakker om, den har det ikke nu, men har haft det, er det noget man kan gøre for at forbygge det?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-05-05 11:09
Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 04-05-05 12:17

Hunden er ikke afhentet i nu....hvis det bliver denne hun Ans...

Kommentar
Fra : zantos

Dato : 04-05-05 14:19

ang hundens dims! Får den udfråd (gult) er et gammelt middel Æbleeddike. En teske i vand ell. mad. Det virker faktisk

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 04-05-05 17:09

Du behøver bestemt ikke at gå til dyrlægen fordi din hund har forhudsbetændelse, det har enhver hanhund med respekt for sig selv haft.

Du kan gøre to ting. Gå til dyrhandleren og købe en fædig "forhudsrens til hunde". heri får du også en plastiksprøjte til at sprøjte vædsken op. Hvis du har en sprøjte i forvejen kan du blot købe en gang brintoverilte hos matas og fortynde den.

Husk at skylle efter. Jeg glemte det engang og hanhunden gik rundt og "snakkede" en hel masse indtil den tykhovede fører fattede meningen. Det skulle blive temmelig varmt .

Især unge hanhunde får forhudsbetændelse. Det skal være meget slemt før det kræver en dyrlæge. Det hører til almindelig soignering af hanhund.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 05-05-05 17:32

---Har selv brugt fortyndet brintoverilte og en engangssprøjte, som jeg købte på apotekek, -dengang jeg havde hanhund.
I min gamle (1982) bog, "Spørg dyrlægen om din hund", står der:

Citat
..........Hvis betændelsen bliver så voldsom så hunden hele tiden går og drypper pus over hele huset, må tilstanden behandles. Det gøres bedst med brintoverilteudskylninger 3% i nogle dage. Man tager en lille sprøjte ca. 5 ml. stikker den ind i forhuden og sprøjter det op i denne. Derefter skal man massere væsken ind i penishulen og lade den forblive derinde i ca. 1 minut.

---Jeg brugte en sprøjte på 10 ml. men min hanhund var ret stor (berner sennen). 3% brintoverilte kan købes på apoteket eller i Matas. Det skummer noget mens man masserer, og sprutter ud når man slipper for hullet i forhuden. Så hav et gammelt håndklæde under.