/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Ebay!!!
Fra : ohhh
Vist : 339 gange
20 point
Dato : 03-05-05 16:09

Hej jeg ville gerne vide om hvor sikkert det er at købe på Ebay.

Nogle som har købt noget eller ved noget med fragt osv så skriv lige

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 03-05-05 16:21

Jeg har købt en masse derinde, og det er MEGET sikkert vil jeg sige.
Men som udgangspunkt så hold tilat byde på varer der bliver solgt inden for Europa, så du slipper for at betale Told osv.

Kommentar
Fra : ohhh

Dato : 03-05-05 16:26

Okay så der står om det er inde for Europas granse?

Okay tak for hjælpen men når men ska tilmelde sig som bruger ska min skrive sit Kontor nummer? er det ikke lit risikabelt?

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 03-05-05 16:40

Nej det er meget sikkert. Jeg er helt sikker på at det er godt skruet sammen så intet bliver misbrugt. Min far er også medlem, og har heller aldrig været ude for noget. Man skal heller ikke skrive sin sikkerhedskode osv. (De 3 sidste tal på bagsiden), så det tror jeg ikke du skal være bekymret for.

Ja man kan se hvor der bliver solgt fra, og husk endelig også at holde øje med hvorhen folk sender til. Nogle sender kun til bestemte lande osv.
Så hold både øje med hvorra og hvortil varen sælges og sendes.

Min kæreste har også købt derinde, og der var ingen problemer overhvedet.

Jeg selv har købt rigtig mange ting gennem årene.

Kommentar
Fra : ohhh

Dato : 03-05-05 16:44

Okay godt i høre men der er en ting der har undret mig hmm har sidder go kigget på fx. nogle Gucci ting og de er jo overdrevet billige nogle af dem mener de starter på en lavpris! Er det ægte de ting eller?

Kommentar
Fra : mhythos

Dato : 03-05-05 16:44

Ebay er rimelig sikkert har købt rigtig mange ting der inde d.v.s cirka 50 handler. 2 gange har der været lang ventetid inden jeg fik mine varer omkring 2 måneder gik der inden jeg fik noget. Men har altid fået varene. Ellers plejer der at gå knap 14 dage inden man får varene, da det tager 3-4 dage inden en udenlandsoverførsel kan ses ved sælgeren.
Man skal altid forudbetale, da det ikke rigtig dur pr efterkrav ved køb i udlandet. Mange gange koster der også rimelig meget i forsendelse men det bliver for det meste tjent ind igen ved den besparelse man får i forhold til danmark.
Jeg holder mig for det meste til auktioner som er "køb her og nu" da der ingen garanti er på varer som er brugte.
Den sidste handel jeg lavede benyttede jeg paypal hvor man oplyser sit visa nr og så trækker de pengene med det samme på kortet, og paypal overfører penge med det samme til sælger. Modtog den bestilte vare 2 dage efter. Så kan det vist ikke blive bedre når det er købt i udlandet, men det forudsætter du tilmelder dig ebay samtidigt og sælger er medlem.

Du skal ikke være nervøs for at opgive dit kontonr. Svært at misbruge. Tror også ebay beholder den information for dem selv, fortroligt.

Held og lykke.....

Kommentar
Fra : mhythos

Dato : 03-05-05 16:54

P.s mange ting kan godt være billige men du får intet foræret, priserne ender altid oppe i en rimelig pris. Den pristigning sker tit inden for de sidste sekunder af en auktion......

Ser tit at en ting som foreksempel bliver solgt til "køb her og nu" pris lad os sige 50 euro. Hvis en auktion ender, ender den tit til 48 euro, nogen gange højere. Men regn med at blive overbudt, indtil du er lidt inde i det hvordan det foregår. Bare fordi prisen står til 50 euro kan et bud gå lige på 100 euro i bagrunden. Fordi ebay automatisk kun lige overbyder med et lille beløb. Så en inden har måske budt 49 euro og så kommer der en der villig til at betale hundrede, men for at vinde auktionen er det kun nødvendigt at byde 50 euro. Kommer der så en og byder 75 euro hvilket er højere en det 50 euro så man kan se der budt. Får personen den heller ikke men fordi ham så er har budt 100 kan nu vinde auktionen med det automatiske bud på 76 euro.

Håber du forstår hvad jeg mener det er lidt svært at forklare

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 03-05-05 16:56

Nej du skal på ingen måde regne 100 % med at det er ægte varer. Min kærestes Louis Vuitton bæte som hun købte ved hun stadigvæk ikke om var ægte. De sagde også i louis vuitton forretningen at hvis man vil være sikker på at det er ægte skal man købe det direkte hos en autoriseret forretning.

Så jeg ville ikke satse på det, men kun bruge min fornemmelse for om det er ægte osv.

Selvfølgelig hvis du køber et ur eller lign. er der ofte ægtheds bevis med. Men der er dog ingen garanti, udover at de faktisk SKAL skrive hvis det ikke er ægte.

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 03-05-05 16:57

Ja der er mange der lægger et såkaldt "autobud" på en vare, som kun de selv kan se.

Kommentar
Fra : ohhh

Dato : 03-05-05 22:28

Tak dor hjælpen Sygate.. Du har virkelig været en stor hjælp. Nu er der ikke andet for end af gå der ind og prøve

Mvh Lasse

Kommentar
Fra : ohhh

Dato : 03-05-05 22:29

Tak for hjælpen Sygate.. Du har virkelig været en stor hjælp. Nu er der ikke andet for end af gå der ind og prøve

Mvh Lasse

Kommentar
Fra : ohhh

Dato : 03-05-05 22:29

Tak for hjælpen Sygate.. Du har virkelig været en stor hjælp. Nu er der ikke andet for end af gå der ind og prøve

Mvh Lasse

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 04-05-05 21:42

Glemte lige en sidste ting. De forskellige sælgere har deres såkaldte feedback. Dvs. at hver gang de sælger eller bøber en vare, får man en positiv karakter hvis handelen gik efter planen, og omvendt en negativ karakter hvis den ene snød eller bakkede ud af aftalen osv.

Så hvis du ville købe f.eks en Gucci taske, så se lige efter om sælgeren har flere tusind feedback. For så er det jo usandsynligt at han gider snyde for sølle 200 kr. hvis han nærmest sælger noget derinde fast hver dag eller flere gange om dagen.

Så det er en god indikator for om Gucci taksen er ægte eller ej. Men stadigvæk ingen 100% garanti

Skal du ikke lukke spørsmålet?

Kommentar
Fra : ohhh

Dato : 27-05-05 14:02

Okay men hmm men mine forældre vil ikke lade det komme på en prøve såå og vil ikke bruge mit ejet heller så?

er lidt nede over det? hva kan man så gøre?