/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Psykologi / Spørgsmål
10  dova 460
Drømmetydning?
Fra : Satellit
Vist : 16724 gange
100 point
Dato : 03-05-05 10:46

Er der nogen der har et bud på hvad det kan betyde, hvis man drømmer, at man får alle sine tænder trukket ud?
Det er vistnok en "klassiker" indenfor drømme-symbolik, ligesom toilet-drømme eller at man kan flyve eller svømmer under vandet. Ved bare ikke rigtig, hvad det betyder, - altså dét med at få alle tænderne trukket ud.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-05-05 11:00

Tænder representere det rodfæstede i os. At du drømmer, at alle dine tænder bliver trukket ud, kan tyde på, at du skal eller er ved at gøre op med din fortid og alt hvad denne består af. Efter som det er alle dine tænder, tyder det på et forholdsvist voldsomt opgør.
Hygge...
Søren

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 110 point
Dato : 03-05-05 11:08

http://home11.inet.tele.dk/pverum/drtaaab.htm
der er mange muligheder hvis du søger rundt omkring - det er vist med at kigge godt ind i sig selv - jeg fik engang en forklaring på at hvis man drømte sådan var det en angst for at miste noget - og sådan er der jo så meget
der er nu forskel på at drømme at man får tænderne trukket ud - eller om de falder ud -)

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-05-05 11:12

Nå ja... ej at forglemme - nettet flyder med drømmetydning
http://www.google.dk/search?hl=da&q=Dr%C3%B8mmetydning&btnG=S%C3%B8g&meta=cr%3DcountryDK
Nogen er bedre end andre...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-05-05 11:19

Tolkningen af drømmes betydning, er meget forskellig alt efter hvem der tolker.

Men det kunne tolkes som en problemløsende drøm, altså at det er symbolsk løsning på et problem.

Hverdagens personlige associationer optræder ofte symbolsk i drømme.
Så hvis du kan finde ud af, hvad du forbinder/tænker på i forbindelse, med dine tænder, kan det være du kan finde ud af det ad den vej.

mvh dova

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 03-05-05 12:15

Hej jeg har en superanbefalelsesværdig bog: else relster, drømmetydning for begyndere - en let tilgengelig sag med stort register.
under tand står: tænder kan være symbol for styrke (der er bid i ham) eller for aggression (han bidder, snapper af folk, bider fra sig mv) At tabe tænderne kan være et kastrationssymbol.

jeg tror at man kan man mærke når man har den rette tolkning.

I bogen er der den gode henvisning at hvis man tolker forkert - så vender drømmen tilbage.

(jeg har brugt den i årevis - så selvom jeg nok ikke kan kaldes begynder mere er den brugbar).

sweet dreams
ane

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 03-05-05 18:49

Jeg vil give ane ret i, at man selv ved det, når man har den rette tydning.
Jeg er i besiddelse af en ret god symbol-ordbog, og her står der, at tænderne er det allerførste angrebsvåben og udtrykker aktivitet. Tab af tænder skulle angiveligt betyde kastrationsangst, angst for et mislykket liv eller hæmning. Nogle primitive folkeslag fortolker ifølge antropologien tænder som en del af den sexuelle energi.

Godkendelse af svar
Fra : Satellit

Dato : 04-05-05 09:31

Tak for svaret miritdk.
Jeg fik lige nogle hints omkring hvad det evt. kunne handle om, så jeg er faktisk kommet i tanker om en problematik, jeg ikke havde tillagt så megen betydning.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-05-05 10:10

ikke noget at takke for - du løste jo tilsyneladende det hele selv

Kommentar
Fra : sumaiyya

Dato : 16-10-08 00:16

at miste tænder i sin drøm ,
er ikke godt .
det betyder, at man snart skal have et stort problem i sit liv .