/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
FAT 32 til NFTS
Fra : peddersen
Vist : 638 gange
100 point
Dato : 02-05-05 16:44

Jeg har to harddiske. Den ene er nfts og den anden FAT 32. Jeg vil gerne ændre FAT 32'eren til nfts. Hvordan gør jeg det?

Karsten

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 02-05-05 16:54

Du kan jo altid reistallere din windows xp og så vælge at den skal være NTFS.

Gem evt. programmer oa. du ikke vil slette på den der allerede er NTFS først.

Hvis du tager en quick reinstallation tager det kun 41 min.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-05-05 17:23

Du Sygate!
Jeg tror at "peddersen" har et operativsystem på den der er NFTS, og det ekstra drev (D ?) skal være i samme format, så der er det ikke nødvendigt at geninstallere WIN XP, men blot formatere dette D-drev, hvis ikke det er muligt direkte at ændre det på anden vis???
Men der er nok en eller anden her som ved lidt mere om det, som kan give en RIGTIG vejledende forklaring!

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 110 point
Dato : 02-05-05 17:25

Hejsa

¨ Hvis du ikke har konverteret til NTFS og beslutter dig for at konvertere til NTFS så kan du konverterer ved at åbne kommandoprompt.
Åbn Startmenu og i Run (kør) skriv: cmd
I prompt vinduet skriv: CONVERT X: /FS:NTFS
Hvor X er dit drev med Windows XP og tryk så enter.
Hvis du så bliver spurgt om du vil afbryde forbindelse til andre drev så svar Nej
Så får du besked om at det ikke kan lade sig gøre fra Windows og ender med at blive spurgt om du vil konverterer ved næste genstart (ja/nej)
svar Ja.
Og skriv exit og tryk enter

Husk på at når man først har ændret sit filsystem til NTFS kan man ikke gå tilbage igen til fat32

Mvh
Brian

Godkendelse af svar
Fra : peddersen

Dato : 02-05-05 17:59

Tak for svaret briani.
Det var lige det jeg var på udkig efter. Severino, du forstår mig. tak for det.

Karsten

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 02-05-05 19:01

Jeg ser. Man bliver jo klogere hele tiden. Faktisk ret smart.