/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Svensk Film
Fra : da_SQUIRREL
Vist : 894 gange
170 point
Dato : 01-05-05 13:57

Jeg søger titlen på en svensk film.. har set den for godt et halvt år siden på tv1000...

Filmen handler om et ungt ægtepar der bor på en stor men øde gård... de får besøg af en gammel ven, ved navn PÅL, der indleder et romantisk forhold til konen på gården...

Det er en rigtig god film, jeg gerne så i min DVD samling,, men.. jeg kan som sagt ikke huske titelen :(

Nogen der kan hjælpe, evt. ved hvor den kan købes?

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 01-05-05 14:37

Prøver og finde den på nettet men det eneste jeg ved er at Rolf Lassergård havede hovedrollen.
alimak

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-05-05 14:53

Han hedder Rolf Lassgård.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-05-05 14:57
Kommentar
Fra : alimak

Dato : 01-05-05 15:04

Sorry Her heder han Rolf Lassegård: http://www.movie.gospel.no/film/filmreg/007475.asp
alimak

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-05-05 15:52

www.google.se skriver du Rolf Lassgård.
Så finder du ca 6.000 sider om manden og forhandlere
af dvd film.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-05-05 17:00

Jeg ved ikke om det er den rigtige film, denne her, for der er et par ting der ikke rigtigt stemmer.

Men hvis det er Rlf Lassgård der spiller hovedrollen, kunne det være en film der hedder "Under Solen".

Den handler om en ensomt boende mand, der får en kvinde i huset (spilles ag Helena Bergstrøm, også kendt fra Englegård-filmene) , og så er der en anden mand indblandet på en eller anden måde.
Men herunder kan du se en liste over de film Rolf Lassgård har medvirket i:

2005 – Steget efter
2004 – Tre solar (Richard Hobert)
1998- Under solen (Colin Nutley)

Övriga:
2004 – The Queen of Sheba´s Pearls
2003 – Mannen som log (Leif Lindblom (TV))
2002 – Den femte kvinnan (Birger Larsen)
2001 – Familjehemligheter (Kjell-Åke Andersson)
2000 – Gossip (Colinb Nutley)
1999 – Magnetisörens femte vinter (Morten Henriksen)
1996 – Den vita lejoninnan (Per Berglund)
1996 – Sånt är livet (Colin Nutley)
1996 – Jägarna (Kjell Sundvall)
1995 – Hundarna i Riga (Per Berglund)
1995 – Petri tårar (Erich Hörtnagl)
1994 – Mördare utan ansikte (Per Berglund)
1993 – Mannen på balkongen (Daniel Alfredson)
1993 – Kådisbellan (Åke Sandgren)
1992 – Min store tjocke far (Kjell-Åke Andersson)

mvh dova

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 01-05-05 20:28

Nu ved jeg det, Potatishandlaren! Av Lars Molin. I love it. Finns att köpa på DVD.
alimak

Kommentar
Fra : da_SQUIRREL

Dato : 02-05-05 20:38

Hmmm.. nej... der er ingen af dem der passer til det jeg søger... filmen foregår i rigtig gamle dage... før telefonen.. da der bliver skrevet en masse mellem personerne i filmen...

Det er også vigtigt at understrege at filmens hovedrolle... konens elsker hedder Pål, og at han i slutningen får lavet barn på konen... manden tror det er hans, og beslutter sig at opkalde barnet efter hans gode ven Pål... flere forslag :D

Har smidt 20 points oven i hatten *GS*

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 02-05-05 22:07

Har du en idé om hvor gammel filmen er?

Kommentar
Fra : da_SQUIRREL

Dato : 03-05-05 20:00

hmmm... jeg vil tro den er forholdsvis ny... den er i hvert tilfælde fra efter 95

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 170 point
Dato : 03-05-05 22:21

Mon så ikke det skulle være denne her : Fru Marianne

Det er en filmatisering af en roman hvor handlingen udspilles i 1800-tallet.
Den unge Marianne bliver gift med en ensomt boende bondemand Börje, og hvor mandens gamle ven Pål kommer og tilbringer meget tid hos dem.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-05-05 22:23

Hov, glemte lige, du kan finde den i www.svenskfilmdatabas.se/

Kommentar
Fra : da_SQUIRREL

Dato : 04-05-05 17:52

Tak for hjælpen.. endelig fandt jeg den rigtige film.. et stort tak til Dova... filmen hedder Fru Marianne, og den er HELT klart værd at se :D

Godkendelse af svar
Fra : da_SQUIRREL

Dato : 04-05-05 17:53

Tak for svaret dova.