/ Forside/ Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 475
køb af varebil før firmastart og moms
Fra : snaptil
Vist : 1382 gange
25 point
Dato : 01-05-05 11:43

hejsa
jeg overvejer at starte et firma. evt skal det være et aps selskab, med to ejere.
min partner vil levere for 62500 værktøj og jeg leverer for 62500 bil. men hvis jeg køber bilen før vi starter virksomhed, mister jeg så ikke retten for fratrækkelse af moms?
hvis jeg får et cvr nummer og køber bil og derefter omlægger det til aps, er alt vel udført korrekt? eller ?

skal bilens værdi være større end 62500 ex moms ?

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 01-05-05 13:24

Hvorfor skyder du ikke de 62.500 ind kontant, og derefter kan selskabet selv købe bilen. Det vil også spare en del arbejde i fohold til motorkontoret (ændring af ejerforhold).

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 02-05-05 00:34

det er nogen gange nemmere at få et billån (-:

Accepteret svar
Fra : Paulus1

Modtaget 25 point
Dato : 02-05-05 08:43

Jeg tror du får meget svært ved at overtale finansieringsselskabet om, at du må skyde bilen ind i et ApS uden at lånet følger med.... og så er du jo lige vidt.

Godkendelse af svar
Fra : snaptil

Dato : 02-05-05 16:39

Tak for svaret Paulus1.

jep du har ret, hvis de har pant i bilen, hvilket ikke nødvendigvis er tilfældet. men jeg lukker spørgsmålet