/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
PGO Comet
Fra : yourgod
Vist : 2176 gange
50 point
Dato : 30-04-05 09:28

Hej
Jeg har købt en "brugt" pgo comet
men kan ikke finde batteriet... og når jeg gasser op, bruger blinklyset,
så lyser/blinker olielampen.. hvorfor gør den det.. og hvad skal jeg bruge til at lade batteriet op?
Svar så hurtigst som muligt..
VH Yourgod

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 60 point
Dato : 30-04-05 10:59

Du har formodentlig sikret dig at den ikke er efterlyst, og at der er forsikring på den?
Du skal ikke lade batteriet op, det klarer scooterens generator.
Generatoren virker, når lyset bliver kraftigere fra tomgang til mere gas.
Desuden virker den fordi du kun kan bruge blinklyset når du gasser op, og at olielampen begynder at lyse.
Du skal se efter at der er olie på beholderen, ellers brænder motoren sammen.
Det du skal, er at skifte batteriet.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : yourgod

Dato : 30-04-05 13:01

ja jeg har sikret mig det,
men jeg ved ikk hvor batteriet er.. det er det der er det største problem.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-04-05 14:20

Er den ikke under sædet, under plastlåget som er ved siden af benzinpåfyldningen?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : yourgod

Dato : 30-04-05 16:38

efter at have fundet batteriet, hvor vi var nødt til at tage "bagagerummet".
og skilt scooteren halvt ad..
kom vi frem til at der var ingen sikringer som var sprunget..
der manglede bare strøm, og det er der nu, efter jeg har kørt en lang tur...
så nu virker blinklysene, og olielampen lyser ikke mere(den lyste før fordi der ikke var nok strøm)
og har tjekket oliebeholderen den er næsten fuld
så nu virker alt som det skal
og siger tak for indsatsen..

Godkendelse af svar
Fra : yourgod

Dato : 30-04-05 16:39

Tak for svaret pallebhansen.