/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Yamaha Årg. 79 4g (Luftskrue)
Fra : michael_30
Vist : 620 gange
75 point
Dato : 30-04-05 01:26

Hvordan skal luftskruen stå i en 16mm karburator for at benzinblandingen er bedst.......?

Kommentar
Fra : mercerpigen

Dato : 30-04-05 01:35

Ca. 2.5 omgang ud (Grundjustering)

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-04-05 01:38

Grundjustering er helt i bund (Uden at bruge vold, da spidsen ellers bliver ødelagt), derefter 1 1/2 omg. ud.
http://www.kandu.dk/dk/tip/8692
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 30-04-05 09:15

Skal luftskruen stå lige som en lovlig karburator eller ?????
Lige et mere........ hvad hak skal nålen være i.....

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 75 point
Dato : 30-04-05 11:05

1.Du skal stille den lange messingskrue der løfter gasspjældet, sådan at den går i en passende tomgangshastighed.
2.Derefter stilles luftskruen så den går med flest mulig omdrejninger, men stadig jævnt. (Varm motor)
Derefter gentages 1 og 2
Men normalt vil indstillingen altid falde indenfor 1 til 2 omdrejninger ude.
Nålen skal stå i 3,de hak foroven.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : michael_30

Dato : 01-05-05 09:32

Jeg fik en 170 dyse i og indstillet den karburator som du har beskrevet, der efter rensede jeg udsugningskanalen og nu kører den som en drøm.......... 1000 tak for svaret pallebhansen......

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-05-05 11:42

Selv tak.
Husk altid hjelm og forsikringspapirer.
Og gearolie/koblingsolie.
VH Palle Hansen