/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Vægtafgift + ny ejer
Fra : DJ_Puden
Vist : 752 gange
50 point
Dato : 29-04-05 22:17

Jeg har en bil som jeg skal sælge til en ven. Jeg har lige betalt både forsikring og vægtafgift.
Forsikringen ved jeg at jeg kan få det rest. beløb tilbage, men hvad med vægtafgiften? Hvis jeg opsiger bilen,skal han så betale for en ny vægtafgift selvom jeg lige har betalt den?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-04-05 22:26

Du får det resterende tilbage når han får en ny registreringsattest og betaler sin vægtafgift
Mvh Sune

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 60 point
Dato : 29-04-05 22:28

Altså modregnet de dage der er gået af periodensiden du betalte afgiften

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-04-05 22:29

Ja, det skal han.
Når bilen bliver omregistreret til den nye ejer, kommer der en opgørelse til dig med udbetaling af det du har betalt for meget, og han får en ny regning på en periode fratrukket den tid du har betalt. Vægtafgiftperioden ligger fast sådan at hvis vægtafgiftperioden f.eks går fra 1/4 - 31/10, så har du næsten lige betalt, og du får tilbage fra 1/4 og til ny registreringsdato og den nye ejer får en opkrævning på hele perioden 1/4 - 31/ 10 minus de dage i april som du har haft bilen.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : DJ_Puden

Dato : 29-04-05 22:30

Jeg takker.. det var bare dét!

Ha´en god aften..

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-04-05 22:32

Takker og bukker hav en god aften too

Kommentar
Fra : DJ_Puden

Dato : 29-04-05 22:32

også tak til dig dova..