/ Forside/ Karriere / Job / Faglige organisationer / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 460
Hvordan opsiger jeg mit tillidsmandsjob ~
Fra : ppk
Vist : 888 gange
100 point
Dato : 29-04-05 16:46

Hej

Efter at have fungeret som tillidsmand i snart 3 år, ønsker jeg nu at opsige mit tillidsmandsjob !

Så hvis nogen kunne give mig et tips til hvordan jeg skal klare den sag ville det være godt.

Hilsen Preben

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-04-05 16:52

Du er valgt af dem du representerer - så du indkalder til valg af ny tillidsmand, med 14 dages varsel og med dagsorden hvor det meddeles at du fratræder.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 29-04-05 17:00

Hej emesen

Kan man ikke bare lave en skriftlig opsigelse til arbejdsgiveren ? for da vi nu kun er 8 medarbejdere tilbage er der ingen som vil overtgae jobbet. For noget kunne også tyde på at virksomheden ikke eksisterer om et år.

Hilsen Preben

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-04-05 17:08

Nixen - du er tillidsmand indtil en nyvalgt er godkendt af firmaet.
Ved mindre end 5 personer over længere tid bortfalder tillidsmandshvervet.
Faktisk er man tillidsmand for evigt hvis man selv vil.

Accepteret svar
Fra : birkenfeldt

Modtaget 110 point
Dato : 29-04-05 17:17

Hej Preben

Normalt er det sådan hvis du skifter arbejde at du "opsiger" dit tilidsmandsjob, ellers kan det kun opsiges ved at der valgt en ny tillidsrepræsentant. Det er jo vigtigt netop hvis dit firma lukker at I har en TR. Så forholdene er ok for alle partner.

Hilsen
Vibeke

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 23-12-06 01:08

Tak for svaret birkenfeldt.