/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Psykologi / Spørgsmål
10  dova 460
Dr. Phil om afdøde børn
Fra : vaxen
Vist : 1469 gange
200 point
Dato : 28-04-05 23:13

Hejsa!

Jeg så for et godt stykke tid siden et afsnit af Dr. Phil, der handlede om forældre, der havde mistet et barn
I den forbindelse fortæller Dr. Phil en historie, der handler om Gud, der hver morgen går tur i himlen med børnene, der alle har et tændt lys i hånden. Dog ikke dette lille barn, da hver gang han/hun får ild i lyset, slukkes det af forældrenes tårer...
Er der nogen af Jer, der har hørt og kan huske historien i sin helhed?

På forhånd tak

Vaxen

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-04-05 23:25

Vaxen -> Så den, husker den. Den gjorde et stort indtryk på mig, men ham Dr.Phil er også god til det med ord. Hvis du forventer at nogen kan genfortælle hele historien, så OK. JEG kan ikke. Hilsen Arne

P.S.: Det er da også ligegyldigt, du har jo alt du behøver for selv at fortælle historien, det står i dit spørgsmål.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-04-05 23:39

Inde på hjemmesiden www.drphil.com/ er der et sted hvor man kan finde overskrifter og hvad alle udsendelserne handler om. Det er så muligt at bestille bånd med udsendelsen, men det forudsætter selvfølgelig at du nogenlunde ved hvad det bestemte show hed.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 210 point
Dato : 28-04-05 23:40

Men OK. Jeg kan da prøve: Hver eneste morgen ta'r Gud alle sine små børn med på en vandretur på skyerne, giver dem alle et lille lys og lader dem tænde det ved Lysets kilde. Imens de går ud over himlene, sker det at et barns lys går ud. Barnet bliver ulykkelig, men Gud siger: Tænd dit lys ved din broder eller søster. Så tændes lyset igen og alle er glade. Kun indtil det næste lys går ud.

Dr. Phil fortæller så hvad det er der hele tiden slukker barnets himmelske lys. Det er de efterladte forældres tårer. De har ikke indset, at barnet har fået fred og har det godt hvor det nu er.

Hans pointe er: Stop med at græde over jeres døde barn. Det kommer der ikke noget godt ud af.

Kærlig hilsen Arne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-04-05 23:44

Lidt kort, men det var hvad jeg lige magtede.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-04-05 23:50

gå ind og se om nogen kan hjælpe dig med at finde showet eller gengive det i diskussiongrupperne for eks eller kig shows igennem
http://boards.drphil.com/WebX?14@@.ef45790!DYNID=

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 29-04-05 04:40

Min tolkning er lidt anderledes, idet jeg mener Dr.Phil´s attitude er at spørge forældrene : Tror I jeres barn vil ønske at I skal være ulykkelige og blive ved med at græde på dets vegne, det vil ikke ændre noget, så accepter situationen og vær glade for jeres lille barn har det godt, Gud passer ham nu og han er sammen med andre børn, der kunne ikke være nogen bedre til at passe på dem, er I ikke glade for at Gud passer på jeres barn?
Det er måden hvorpå Dr. Phil taler med forældrene, han er sammen med dem og har føling med dem, det er ikke bare noget han står og plapre fra et manuskript.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 29-04-05 04:51

Gå ind på http://www.drphil.com/index.jhtml
Klik på " Tapes and transscripts" under kategorien : Highlights.
Transscript er et udskrift af hele showet.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-04-05 06:09

mulberry - du har kun ret i Dr. Phil's attitude. Men så har du ikke hørt ham fortælle den historie som Vaxen og jeg taler om. Dette spørgsmål drejer sig IKKE om Dr. Phil eller hans Psykologi, men om en helt specifik udsendelse/fortælling. Nemlig den Vaxen spørger om, læs lige igen.

Har du lyst til at åbne en tråd der drejer sig om Dr. Phil o.s.v., så værsgo. Jeg vil da sikkert også deltage, men det er ikke ham denne tråd drejer sig om. M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-04-05 08:26

Citat
Dette spørgsmål drejer sig IKKE om Dr. Phil eller hans Psykologi, men om en helt specifik udsendelse/

?????????????????????

Hvis ikke det handler om Dr. Phil og hans psykologi-show, så ved jeg da ikke hvad.
Og mulberrys "forbrydelse"?????????

Såmænd kun, at hun linker til hans hjemmeside, nøjagtig som jeg og mirit har gjort, og hvor man kan gå ind og finde omtalte psykologi-show, i listen over alle dem han har lavet.
Du aner sgu ikke en skid om hvor vidt mulberry også har set omtalte udsendelse, men kan da tvivle på om du har, arne.

Og jeg er helt enig i, at det var en lille anekdote, (selvopfundet eller ej, ved jeg ikke) han fortalte for at prøve at hjælpe nogen forældre til at acceptere, at de havde mistet deres barn.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-04-05 08:45

AJ.

Du skal opföre dig ordentligt selv om jeg ikke er hjemme i DK, og du skal tale ordentligt til mulberry.

Baade Gud og jeg holder öje med dig, og du kommer til at staa til regnskab for dine näsvisheder.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-04-05 09:26

klumme synes ærlig talt du skulle holde bøtte og lade være med at jage arne - hans indlæg var ganske godt og fortalt så godt han kunne - og slet ikke så ringe endda !!

Dova - vaxen spørger konkret om noget - "Er der nogen af Jer, der har hørt og kan huske historien i sin helhed?"

hold så fred da - og mulberry tolker som hun vil - ligesom arne gør - dog med den forskel at arne genfortæller på bedste vis.

hav en rigtig god morgen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-04-05 10:13

http://www.drphil.com/show/show.jhtml?contentId=1008_whatdowedonow.xml

Efter at have søgt hele arkivet, helt tilbage fra 2003, kan det kun være fra denne udsendelse der er omtalt på siden her.

Det er fra et gammelt show fra maj 2003, men derfor behøver det ikke være så længe siden det har været vist i DK.

mvh dova

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 29-04-05 13:26

bare synd at ham dr. phil kun har uddannelse indenfor tv-verdenen. Hvor mange penge tror du ikke tv-stationen tjener, netop fordi så mange mennesker tror, at han har en uddannelse indenfor psykologi?

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 29-04-05 14:22

Hej med jer allesammen - og tusind tak for de gode svar - og det store arbejde du har gjort, Dova, for at finde lige nøjagtig den udsendelse.
Historien er brandgod og meget vigtig, synes jeg - hvordan den fortolkes er jo individuelt og baseret på egne livserfaringer.
Jeg har hørt ham fortælle historien i to forskellige afsnit og begge gange tudede jeg som pisket - den er virkelig rammende. Nu har jeg så i egen familie oplevet at et lille barn ikke fik lov til at leve og det gør jo bare historien endnu mere rørende og relevant.
Arne>> Jow, du har bestemt fat i den lange ende med din gengivelse af historien.. Det var meget derhenad. Der var flere detaljer med, end jeg kunne huske.
I første omgang lader jeg spørgsmålet stå lidt endnu og kommer der ikke en med en endnu mere nøjagtig gengivelse, sætter jeg Arnes og min egen version sammen...
God ide med de transcripts der - jeg havde luret på siden i forvejen, men synes alligvel at 30 dollars er lige i overkanten - selvom historien er god

Hører gerne mere

Vaxen

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 29-04-05 15:30

Til ting27-
Hvis du går ind på hjemmesiden og ser under bio/books, så står der blandt andet dette:
As a professional psychologist, he has published numerous scholarly articles and has practiced in the many fields of clinical psychology and behavioral medicine. Dr. Phil has a B.S, M.A. and Ph.D. in clinical psychology from North Texas State University with a dual area of emphasis in clinical and behavioral medicine. He has been a board-certified and licensed clinical psychologist since 1978.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 29-04-05 16:46

ja og du tror på det. Du er sikkert også vild med Big Brother, og diverse andre gay-tv-ting.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 29-04-05 17:32

I princippet, ting27, er det vel egentlig hamrende ligegyldigt, hvilken uddannelse manden har eller ikke har - Havde han ikke gjort sit job ordentligt, tror jeg næppe, at han sad, hvor han sidder i dag.... Slet ikke i USA, hvor retsagerne flyver en om ørene bare man slår en bøvs....
Kunne dog egentlig godt tænke mig at vide, hvorfra du har holdningen om, at han er tv-mand og ikke psykolog??

Vaxen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-04-05 17:40

Phil McGraw er skam en højt uddannet psykolog m.m.

Hans karriere inden for TV startede med, at Oprah Winfrey brugte hans faglige ekspertise i nogen af sine shows, (p.g.a. en bog han havde skrevet) og derved blev han så kendt og populær at han fik sit eget show.

mvh dova

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 29-04-05 17:49

Præcis, Dova... Derfor undrer dig mig, at ting27 har en anden opfattelse... Og specielt hvor den dog kommer fra

Vaxen

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 29-04-05 17:51

flot teori dova.
vaxen> Ligesom alle andre tv-mænd er han ret god til at få seertallet til at stige. Det handler om penge, og så bliver hemmelighederne ellers holdt indenfor tv-bygningens 4 eller flere vægge.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 29-04-05 17:57

Det siger du jo, men hvor filen har du det fra?

Hvis du på nogen måde har fulgt med i hans tv-karriere, så har du set ham, da han startede i det meget små hos Oprah.. Jeg vil skyde på, at det nu er omkring 10 år siden.
På det tidspunkt var han en afsindig dygtig psykolog, som til tider blev brugt som ekspert på hende program. Hverken mere eller mindre. Siden har han - i øvrigt på Oprahs produktionsselskab - lavet sit eget program.
Og jo, han er god til at få seertallet til at stige - men det gør ham vel ikke mindre veluddannet?
Hemmeligheder... Det lyder næsten som en konspirationsteori

Vaxen

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 01-05-05 00:47

Hej vaxen og alle i andre.

Jeg synes det er en rigtig god diskution der er igang her, og jeg kan da fortælle at jeg p.t. har 50 videobånd,
altså ca. 350 timer med Dr. Phil. og har hørt ham fortælle den historie 2-3 gange, jeg synes også den er rigtig god, uanset jeg er ateist, for den har tilsyneladende hjulpet nogle af de mennesker, som har deltaget i Dr. Phils Shows.

Jeg har for øvrigt også 3 bøger, på dansk af Dr. Phil, som jeg synes er rigtig gode, og hans bøger kan normalt lånes på biblioteket.

I en af dem skriver han bl.a. om en retssag om mange mio. dollars, som han har kørt og vundet for Ophra Withny.

I øvrigt synes jeg at de to genfortællinger af arne jakobsen og mulberry, er temmelig godt dækkende.

Og så mener jeg da også det kunne være interessant at tage nogle "Dr. Phil. - enmer" op, men mener samtidig at det vil blive for omfattende på sådan en side som denne, da jeg mener det bliver for uoverskueligt.

Men der er sikkert andre der har nogle kommentarer til dette.

mvh.
Steen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-05-05 18:29

Jamen halløjsa Steen, det lyder da som noget af det rigtige.

Ku' du så ikke finde og referere den historie som Vaxen søger.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : vaxen

Dato : 04-05-05 16:12

Tak for svaret arne.jakobsen.

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 17-05-05 20:01

Hej Dova.

Som du ser, er det noget siden jeg var inde på denne side, som simpelthen skyldes travlhed med mange forskellige "projekter", og det er et større arbejde at finde frem til netop den rigtige udsendelse,
da jeg kun har de fleste af mine notater om disse videos stående med håndskrift.

Men hvis interessen er stor nok, for at få mine informationer, kan det selvfølgelig godt lade sig gøre.

mvh.

Steen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-05-05 20:48

Det var også kun et forslag som en hjælp til vaxen, hvis hun gerne ville have den nøjagtige historie.

mvh dova

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-05-05 20:57

Hej Steen. Jeg oprettede et spørgsmål specielt til dig http://www.kandu.dk/dk/spg/67031

Gå lige ind i det og skriv noget, så kan jeg lukke det igen