/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Min film kan ikke være på een DVD
Fra : Otnob
Vist : 502 gange
200 point
Dato : 28-04-05 00:16

Min spillefilm fylder mere end de 4,7 GB der kan være på een DVD. Findes der et program som kan splitte en fil op i 2 dele så jeg kan anvende mere end een DVD?

Accepteret svar
Fra : Spirillen

Modtaget 210 point
Dato : 28-04-05 00:27
Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-04-05 00:43

Jamen det er jo fordi en spillefilm ligger på en dobbeltlayerdisk, og de billige du køber kun kan indeholde det halve.
Så bruger man et program der klipper andre undertekster og evnt trailers fra, og komprimerer filmen, du kan ikke se forskel på den orginale eller din kopi.
Der findes et tilføjelsesprogram (Hvis du ikke allerede har det) til Nero, det hedder recode, og når du bruger det, vil Nero presse filmen, det kan godt tage en time, og brændes så det passer til en DVD-skive.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Spirillen

Dato : 28-04-05 01:20

Du kan også bruge CloneDVD

Kommentar
Fra : fox_mulder

Dato : 28-04-05 03:58

Hejsa
vil anbefale dig at bruge dvd schrink bruger den selv og den er nem at gå til den kan hentes gratis på http://www.dvdshrink.org/
nero recode fungerer ikke med copy rightede films og det er formentlig sådane du ønsker at kopiere til en disk
god fornøjelse
hilsen fox

Kommentar
Fra : newface

Dato : 28-04-05 06:55

For at kopiere en dvd film skal der køre en kodebryder,bruger selv ANY dvd fra WWW.slysoft.com
Når ANY dvd er installeret kan man slette ikonet,ved uret skal være en ræv for at den er aktiv

En original dvd fylder typisk mellem 5 og 9 GB,derfor skal det overflødige ”barberes ” af (rippes),det er ekstra materiale,ekstra undertitler,reklamer o.s.v det gøres med et rippe pogram,der findes flere,bruger selv Clone dvd fra www.slysoft.com , pogrammet er på dansk.Når filmen er rippet for overflødigt materiale ligger der en ISO fil i mappen på under 4,5 GB.der dobbelklikkes på ISO filen og brænder pogrammet starter aut.Brug en RW de første gange.Jeg skal her prøve at lave en manual til clone dvd.

Alt efter hvilket brænderpogram du bruger ,er proceduren stort set denne.
Alt er på dansk
www.slysoft.com clone dvd—any dvd
Først install Clone dvd så ANY DVD.KodebryderDen installerer du,den kører i baggrunden,(du kan slette ikonet)Husk at konfigurere den .Og så er det faktisk bare at lave en mappe f.eks på skrivebordet,kald den FILM el andet.Afhængig af størrelsen på HD,skal du huske at slette efter kopiering
Første billede vælger du hvilken kopi du vil lave,jeg bruger selv den øverste,der fravælger du det du ikke mener du vil have.
Næstøverste og nederste fremgår det af teksten
Andet billede der finder du dit DVD drev og vælger mappen VIDEO_TS,nu til/fra vælger du
Tredje billede viser det du har valgt
Fjerde billede finder du mappen på skrive bordet-----kør

Når indlæsningen er færdig lukker du vinduerne ned,dobb klikker på film ikonet og Creator brænder.Prøv de første gange med en RW så går du ikke helt galt i byen.Jeg bruger creator men fremgangsmåden er stort set ens

Godkendelse af svar
Fra : Otnob

Dato : 28-04-05 10:54

Tak for svaret Spirillen.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 28-04-05 10:59

Jeg er desvæære ikke særligt godt inde i hvorledes man accepterer svar og alle svarene er interessante og jeg takker især newface for den gode vejledning, med de andre svar har jeg nu noget at arbejde med.

Bedste hilsner Otnob