/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Lige et bonus musik spg
Fra : Trine80
Vist : 396 gange
32 point
Dato : 27-04-05 13:54

Hvem har lavet den version af Bluemoon som lyder sådan her:

Bluemoon bluemoon bluemoon.. ding ding ding do dod dodeluu blue, blue, blue, bluemoon...
Bamelig dingeling dongeluu,,, blu blu blu blue blue moon bluemoon...

den er meget festlig, og lidt hurtigt sunget af en mand.
tror det er et lidt ældre nummer. Ihvertfald fra før 90.

Det har intet med nummert Bluemoon, i saw you standig alone, whitout a dream ... (?).. whitout a love on (?)
Eller måske har det, men isåfald er det lavet meget anderledes,, sådan lidt ala datidens remix, eller hvad skal man kalde det ???
Tomas Eje fra Linie 3 synger den hvist i en af deres shows...

Ups... sorry,, har kun 32 point tilbage.
(så er det snart tid til at lave en ny bruger )

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-04-05 14:01

Det har The Marcels, og det er det samme nummer bare i en temmelig peppet udgave, jeg har den selv på 2 gamle opsamlings-LPer.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : Kazistuta

Modtaget 42 point
Dato : 27-04-05 14:05

Nå, det må næsten være The Platters' udgave af nummeret Det ER altså en version af det nummer, du selv skriver om. Har jeg ikke ret når jeg siger, at den sang, du efterspørger, slutter med et lang dybt "blue moooooon"??

Godkendelse af svar
Fra : Trine80

Dato : 27-04-05 14:16

Tak for svaret Kazistuta.
Tja, i har nok begge ret.
Skulle da ikke undre mig om den er indspillet i flere versioner.
Men for der nu skal være lidt retfærdighed til for Kazistuta pointne.
Og jo, jeg er ret sikker på den nok slutter med et Blue mooooooon

Tak for det begge to

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-04-05 14:22

Ja, det er da helt i orden, men det er nu ikke The Platters udgaven der er sådan, men det finder du ud af når du får fundet den frem et eller andet sted.

Shanana har også lavet en lidt peppet version af nummeret, og så har Elvis faktisk indspillet den, men det er dog i den rolige udgave.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-04-05 14:23

Forresten, hvis du ikke kan finde udgaven med Shanana, er den på soundtracket fra filmen Grease.

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 27-04-05 14:37

Dova, ved ikke om du husker forkert, men jeg har altså en cd med Platters' nummer på, og det ER altså den peppede udgave. Om Marcels også har lavet den sådan, skal jeg ikke kunne udtale mig om.
For retfærdighedens skyld er Shanana's udgave heller ikke hurtig, tværtimod. Det var ellers også den første, jeg tænkte på, men da jeg lyttede til mit grease soundtrack kunne jeg godt høre, at den var bare "en anelse" for langsom

Kommentar
Fra : Trine80

Dato : 27-04-05 14:37

Tak for det..
Puha,, der er efterhånden nogle nummere jeg skal havde cheket igenne her de næste par dage !
Men mange tak

Og tak for hintet med Grease

Kommentar
Fra : Trine80

Dato : 27-04-05 14:40

Det er ihvertfald den der er lavet af The Marcels som jeg tænkte på, kan jeg nu høre.
Men skal da lige har hørt de andre igennem også.

Ja, jeg er måske også lidt bange for at den fra Grease er lidt langsom.
Men,, tror faktisk at den sta<rter langsomt, for derefter at gå over i hurtigt rytme...
Men,, I duno

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 27-04-05 14:50

Kan godt se via en søgning på google, at dova nok har haft ret...beklager. Jeg skal måske lade være med at tro så meget på en compilation købt i Bulgarien??

Vil gerne donere pointene til dig, dova, da du retteligt har fortjent dem....If U want'em?

Kommentar
Fra : Trine80

Dato : 27-04-05 15:23

Argh Kazistuta Hvis der er nogle der skal give point så er det jo mig.
Det var jo mig der godtog dit svar, så der har du hvist ikke noget i klemme.
Desuden glæder jeg mig til at høre dit forslag igennem aligevel, så de 32 point må dova altså undvære i denne omgang.
Og hvis ikke jeg tager meget fejl, så holder hun nok til det

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-04-05 16:40

Nej da Kazistuta, behold da endelig de point.
Jeg har da nok af dem i forvejen, og har ikke noget at gøre med, om og hvordan jeg kommenterer et spørgsmål