/ Forside/ Karriere / Erhverv / Bogholderi / Spørgsmål
10  Oldboston 530
Bogføringslov i pixi-udgave
Fra : majagierringe
Vist : 1449 gange
500 point
Dato : 26-04-05 22:23

Jeg ville blive enormt lykkelig hvis nogen kunne skrive bogføringsloven i en ultra kort version, men som er meget læsevenlig... Jeg ved det måske er et lidt stort arbejde, men jeg ville virkelig sætte pris på hvis nogen gad.
Jeg skal nemlig indhente en mængde viden på mit studie (grundet sygdom), og har VIRKELIG brug for at lære den nogenlunde.

Så en læservenlig bogføringslov i pixi-udgave vil rede min tilværelse betydelig:)
Haster lidt..

På forhånd 1000 tak
Maja Gierringe

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 510 point
Dato : 26-04-05 22:32

http://147.29.40.90/DELFIN/HTML/A1998/0100630.htm

Synes da ikke den ser så uoverskuelig ud

Og det er nok svært at "koge den ned" og få alle punkter med.

mvh dova

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-04-05 23:40

Check lige denne hjemmeside:

http://www.kpmg.dk/view.asp?ID=438- der kan du finde alt bortset fra Pixie-bøger

Der er udkommet mange små hæfter med kortfattede love (Kun loven uden senere tilføjelser og bemærkninger) Disse kan du bl.a. finde på biblioteket. www.bib.dk

M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : Busken

Dato : 27-04-05 07:37

Her er den officielle fra Erhvervs- og selskabsstyrelsen 101 sider til download, ikke ligefrem pixi, men man kan jo slå det op, man har brug for. Jeg har den som bog på reolen, købt hos Forlaget Thomson, og prisen var så vidt jeg husker meget rimelig. (paperback).
http://www.eogs.dk/graphics/publikationer/bogfoer.pdf
Og så den fra KPMG på kun 56 sider, den kan du enten downloade eller få tilsendt gratis i "papirudgave":
http://www.kpmg.dk/view.asp?ID=438

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 27-04-05 08:02

Læs selve loven jf. link i kommentar fra dova - slå derefter kun de ord op som du ikke forstår (kontrolspor, transaktionsspor o.lign) i håndbog fra KPMG - bogføringsloven er ikke svær at forstå (for en gangsskyld en lov alle kan læse).

Er du i tvivl om begreber eller tekster så skriv herind (har selv en CMA).

Mvh. AMP

Godkendelse af svar
Fra : majagierringe

Dato : 05-05-05 17:53

Tak for svaret dova.