/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
"Vaks" hundefoder, kender du det?
Fra : pyffer
Vist : 4942 gange
12 point
Dato : 26-04-05 20:00

Er der nogen der har erfaringer med fodermærket "Vaks"? (Produceres af Henne Pet Food)

Ris?? Ros??

.... Dette spørgsmål er ikke lavet for at starte endnu en foderdebat men slet og ret fordi jeg gerne vil høre andres mening om "Vaks".

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-04-05 21:04

Det kan jeg ikke forstå. for navnet "Vaks" figurerer ikke nogen stder på produktlisten på firmaets hjemmeside.

http://www.henne-pet-food.dk/index.htm

mvh dova

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 26-04-05 21:08

Jeg har sammenlignet indholdet i Vaks -Aktiv med indholdet i Olivers maxx energy... Og jeg må sige, at der er væsentlig mere energi, -både fra fedt og fra protein i Olivers. Det kan så bare betyde, at der skal bruges noget mere af Vaks. Men Olivers er jo også nærved dobbelt så dyrt.
Du kan selv gå ind i detaljerne og se, at af mange af vitaminerne er der mange gange mere i Olivers end i Vaks.

Det, der betyder noget er, hvad det er for en hund, du har. Om det er én uden problemer, for så kan den sikkert leve fint og godt på Vaks eller måske endnu billigere produkter hele livet.
Masser af hunde har det godt på det billigste fra Aldi, og så er der faktisk ingen grund til at bruge flere penge på maden.

---Det, Siriuspatruljen bruger, er Kronch Pemmikan. Og DET er væsentligt dyrere end f.eks. Olivers.
Man får, hvad man betaler for.....

At jeg sammenligner med Olivers skyldes selvfølgelig, at det tilfældigvis er det, jeg selv bruger til Silke. Der er sikkert masser af hundefoder, der er lige så godt.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 26-04-05 21:14

nø, det har du da ret i dova... --Jeg søgte på "vaks hundefoder" og gik derfra ind på hennes hjemmeside... Men det er jo Kronch-produkter... Så reelt er der ingen information om, hvad Vaks indeholder.......... mærrkligt...

Kommentar
Fra : pyffer

Dato : 26-04-05 21:38

Det er Henne Pet Food, der producerer det... har henvendt mig til dem.

Jeg var bare interesseret i at høre, om der var nogen herinde, der mon havde nogle erfaringer med foderet. Jeg lurede også på hvorfor det er så billigt, og en ansat fra Henne Pet Food forklarede, at det skyldes, at de ikke brugte nogen som helst penge på at reklamere for det, samt at det blev produceret på "billigere kornprodukter". - Men jeg hælder nu også mest til Birgittas teori om, at man får hvad man betaler for. - Som regel da.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 26-04-05 21:47

Hvis du har energi til det kan du lægge delarationen her i linien. så er det muligt for os andre at forholde os til det.

Accepteret svar
Fra : bb1

Modtaget 12 point
Dato : 26-04-05 22:03

Det hele lyder meget mærkeligt - for Henne Pet Food har slet ikke et anlæg,der kan fremstille et hunde fuldfoder af kornprodukter.Det kan selvfølgelig være et produkt,som de køber et andet sted også kun forhandler. H.P.F. foder er baceret på affalsprodukter fra lakse forædlingsfabrikken,der ligger lige ved siden af.
Jeg har selv opbygget en del af deres maskinpark.Men ved godt at fabrikken for nogle år siden blev solgt.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-04-05 09:30

bla. superbest har vaks liggende - smut en tur i byen og kig på deklarationen

Godkendelse af svar
Fra : pyffer

Dato : 28-04-05 11:18

Tak for svaret bb1.