/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
IP telefoni ved Telsome
Fra : klanger
Vist : 621 gange
100 point
Dato : 26-04-05 11:42

Jeg har tilmeldt mig til Telsome IP telefoni, og har modtaget en Grandstream Handy Tone 486, som Telsome anbefalede da jeg er tilsluttet TDC webspeed, og det derfor skulle være en adapter med router. Nu problemet, da jeg ikke kommer "igennem": Hvordan f.... skal adapteren tilsluttes til modem, computer o.lign f.eks. opsætning af computeren. Til orientering er adapterens Mac nummer både tilmeldt Telsome samt TDC og mit modem er et Motorola SB5100 Surfboard med USB tilslutning til computeren. Telsome har fortalt mig følgende: Et kabel fra WAN port til modem - et kabel fra LAN port til computerens netværkskort (Ethernet) og selvfølgelig et telefonkabel fra adapter til min analoge telefon...men lo.... virker stadig ikke.
Computeren fortæller mig at et netværkskabel ikker er tilsluttet min LAN-forbindelse med denne opsætning.
Prøvede, at bytte rundt på kablerne så kabel til modem går fra LAN port på adapter og kabel til netkort går fra WAN port på adapteren.
Så er computeren "glad" og oplyser, at LAN forbindelsen virker (med Firewall). Men jeg kan stadig ikke ringe fra min telefon. Hvad gør jeg forkert...????
Håber der er en der kan hjælpe! Hvis der er en der ved noget om dette problem og har tid og lyst giver jeg undtagelsesvis, et mobilnummer her som vedkommende kan kontakte mig på 25178371 På forhånd tak!

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 26-04-05 12:01

Altså kablet til computeren SKAL gå fra LAN-porten. Men spørgmålet er om ikke det skal være et krydset kabel....

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 26-04-05 12:07

Har du husket at få aktiveret en ekstra IP-adresse hos webspeed??
Det står beskrevet her http://www.telsome.dk/faq.php?subcat=1

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 26-04-05 19:11

Så vidt jeg husker, er de fleste webspeed basseret på DHCP. Når du har routeren, så skal du kun bruge en IP-adresse ud på nettet. Routeren skal så selv dele IP-adresser ud til det lokale netværk.

Hvis der slet ikke er noget der virker via routeren, så mener jeg at kunne huske, at webspeed skal have et krydset kabel til routeren. - Men hvis der er en port der står Up-link på, så prøv at bruge denne i stedet.

I første omgang skal du se om ikke du kan få forbindelse til dine PC'er via routeren og ud på nettet. - Så skulle din IP-telefon addapter også gerne hægte sig på Telsome's telefon server.

Kommentar
Fra : klanger

Dato : 26-04-05 19:48

Tak alle sammen, jeg har nu en endog meget god telefonforbindelse over nettet.
Det største problem viste sig faktisk, at få TDC til, at registrere mit mac nummer....!!!!!
Så kan man jo tænke sit....!!!!
Men når man nu ikke kan være først, kan man da altid genere så meget som muligt..!
Var monopolet ikke ophævet??????

Godkendelse af svar
Fra : klanger

Dato : 26-04-05 19:49

Tak for svaret severino.