/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Brænderprogrammet Nero
Fra : Monsen1234
Vist : 390 gange
300 point
Dato : 25-04-05 08:33

Jeg har problemer med "Færdiggør dvd ( ingen videre skrivning mulig!)" når jeg har brændt en dvd kan den ikke afspilles. Feltet i Nero hvor der står "Færdiggør dvd ( ingen videre skrivning mulig!)" er nedtonet hvordan får jeg det frem ? Det er galt når jeg bruger DVD+R men ikke ved DVD+RW som afspilles fint se også http://www.kandu.dk/dk/spg/65491

mvh: Monsen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-04-05 10:36

Færdiggør DVD har du jo ikke noget at bruge til, når først DVD er taget ud er den jo under alle omstændigheder færdig medmindre det er en RW.
Fjern "multisession" fra start så er ALLE DVDer færdige når programmet slutter.
Det kunne være en programfejl du har i NERO da den jo godt kan lave RW men ikke R.
Er du 110 % sikker på at det er +skiver ?

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 25-04-05 12:52

Jeg fatter mindre og mindre ! Jeg har nu prøvet at købe nogle DVD-R og de virkede uden problemer, men hvorfor kan jeg så ikke brænde DVD+R og ja DET er + skiver ! Når jeg godt kan brænde DVD+RW. Jeg har Asus drw-1608 P med den nyestefirmware version 1.40 og den skulle kunne brænde -r, -rw, +r, +rw, og mange andre formater og så har jeg Nero 6 også med den nyeste opdatering 6.6.0.12

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-04-05 13:16

Derfor lugter det også mere og mere af en fejl i Nero.
Prøv evt. at opdatere eller geninstallere Nero.
Hvis din brænder kan brænde alt og din fremviser kan vise alt så skal det fungere.
Hvis det er tilfældet ville jeg bruge -skiver.
- er det mest udbredte, derfor er +fremvisere også normalt de billigste, men i den sidste ende er det smag og behag, kvaliteten er den samme, firmaerne kan blot ikke blive enige om et format.
Det kunne selvfølgelig også være skivefejl eller at din brænder IKKE kan det den skulle kunne.
Tjek også lige at din brænding er sat op til det rigtige (hastighed o.lign.).
Den burde selv finde ud af det, men man ved jo aldrig....

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 25-04-05 13:24

Jeg har også prøvet at installere det gratis brænder program CDBurnerXP pro 3 der gik det også galt med +r og jeg har geninstalleret Nero og har den aller nyeste opdatering 6.6.0.12 så enten må det jo være DVDèrne der er noget galt med eller også må det være brænderen selv om jeg har kontroleter den med Nere og der er et hak også ud for +r

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-04-05 13:24

Den skulle kunne skrive på alle skiver....

Schreibbare Formate: CD-R; CD-RW; DVD-R; DVD-RW; DVD+R; DVD+RW

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 25-04-05 13:27

Det er lidt ærgeligt at blive ved med at prøv og prøve jeg har nu fået ødelagt 8 +r skiver det løber jo op

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 300 point
Dato : 25-04-05 13:29

Brug - skiver hvis det løser problemet.
Det er svært at se anden udvej.
Evt. kan du jo prøve et andet mærke af +r skiver.
Der er nogle brændere der ikke vil acceptere bestemte skivemærker - spørg mig ikke hvorfor, men det er nok kvaliteten af skiverne der ikke er gode nok.
Personligt bruger jeg kun RW skiver. De er ganske vist en anelse dyrere, men til gengæld behøver man ikke at smide dem væk hvis noget går galt.

Godkendelse af svar
Fra : Monsen1234

Dato : 25-04-05 13:41

Tak for svaret refi.
Jeg vil så også kun bruge - skiver fremover, jeg har også altid brugt RW skiver men da r skiver jo er billigere ville jeg prøve dem, jeg var i Tyskland og købte 50 stk for 360,- det er jo billigt men jeg kan bruge dem i min Philips DVD HDRW/720 den kan ikke optage på - det var derfor jeg købte +r

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 25-04-05 13:43

Philips DVD HDRW/720 kan både afspille + og - , det er lidt af en jungle !

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-04-05 13:44

Selv tak.
Køber selv i Tyskland og der er prisforskellen mellem R og RW jo ikke så stor.
Fortsat god dag.