/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
netværk router
Fra : hardy
Vist : 666 gange
100 point
Dato : 24-04-05 11:13

Hej.
Jeg har lige købt mig en router , da jeg vil ha pc nr 2 med på internetet.
men jeg er stødt ind i et nok lille problem for nogle af jer , men jeg kan ikke løse det , så derfor spørg jeg her.
jeg kan godt komme på nettet med dem ,men bare ikke på samme tid , problemet er jo nok i router opsætningen.
det skal lige siges at jeg har 1 fast ip-adresse.
Håber at der en der kan hjælpe mig.
MVH Hardy

Kommentar
Fra : dk

Dato : 24-04-05 11:15

Hejsa

hvem er din internet udbyder ??

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 24-04-05 11:17

Hej .
tdc med pppoe

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-04-05 11:19

Hos flere udbydere er du nødt til at clone MAC adressen for at få PC'erne til at optræde som en på opkoblingen, men det er lettere, at sige mere om hvis du besvarer dk's spørgsmål.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 24-04-05 11:43

har du et 12 ciffer's brugernavn og et pass. fra tdc eller har du kun fast ip ??

i første omgang skal du sætte routeren til DHCP og
på begge dine computere skal du sætte dem til automatisk ip
også på DNS

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 24-04-05 11:43
Kommentar
Fra : hardy

Dato : 24-04-05 11:49

hej igen .
ja jeg har et 12 ciffer bruger navn og pass.
og en fast ip-adresse.
routeren er en linksys befsr41 med 4 ports swits.
mvh hardy

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 24-04-05 11:57

Jeg vil ikke gøre mig klog på opsætningen....men dette kan måske bruges ?

http://www.linksys.com/support/support.asp?spid=1#adv
http://www.linksys.com/support/support.asp?spid=93

mvh
jakjoe

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 110 point
Dato : 24-04-05 12:01

jeg har selv døjet med tdc og pppoe/router, men fik det lavet om til DHCP og alt fungerer perfekt. Det laves om uden beregning. Pppoe er en opkobling de faktisk ikke bruger mere hos Tdc

fijala

Godkendelse af svar
Fra : hardy

Dato : 24-04-05 14:30

Tak for svaret Fijala.
du får pointene da jeg fuldte dit råd , på 1 time var det hele ordnet inde hos tdc. og så spare jeg også penge på ikke at skulle ha fast ip-adresse.
så nu køre det bare der ud af ,og mange tak til jer andre også .

mvh Hardy