/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Nyt digitalkamera
Fra : TariLiex
Vist : 783 gange
150 point
Dato : 24-04-05 00:09

Hej alle

Vi er gået igang med at lede efter nyt digital kamera... Det må højst koste omkring 2000 kr. Det skal helst have over 5x (gerne 10) optisk zoom, minimum 3 megapixel.

Og så vil vi gerne have at når vi trykker på knappen, så tager den billedet med det samme.... (hvad hedder det)

Vi har kigget på de her kameraer, men ved ikke om den har det sidste som jeg beskriver.... HJÆLP....

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=109658

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=81361

Tak

Kommentar
Fra : Ja_nemli_ja

Dato : 24-04-05 00:16

Fandt lige et kamera her: http://www.mitedb.dk/shop/default.asp

Ellers er der nok nogle her_: http://www.mitedb.dk/shop/default.asp

Jonas

Kommentar
Fra : TariLiex

Dato : 24-04-05 00:19

hvad er det for et du tænker på.... den har ikke deeblinket

Kommentar
Fra : Ja_nemli_ja

Dato : 24-04-05 00:33

Ved ikk..?
Men der er et billigt her med det du mangler?.. http://www.mitedb.dk/shop/default.asp

Jonas

Kommentar
Fra : Ja_nemli_ja

Dato : 24-04-05 00:35

Fandt et bedre et her..: http://www.mitedb.dk/shop/default.asp

Kommentar
Fra : TariLiex

Dato : 24-04-05 00:35

Prøv at se det link du nu har sendt TRE gange..... jeg kan jo ikke så produktet, og ved ikke hvilke kamera du snakker om.....

Kommentar
Fra : TariLiex

Dato : 24-04-05 00:37

hov sorry.... FIRE gange.... hold shift nede når du trykker på produktet.....

Kommentar
Fra : Ja_nemli_ja

Dato : 24-04-05 00:39

En fejl men hvis du går ind på http://www.mitedb.dk/shop/default.asp og ind under "DIGITAL CAMERA" er der en masse kamera du nok vil synes om..

Kommentar
Fra : TariLiex

Dato : 24-04-05 00:47

Nej de to jeg syntes mest om har jeg linket til.... Vil bare gerne have nogle specifikke kameraer at kigge på... Jeg syntes ikke der er nogle som er i min interesse inde på den side... Ikke nok optisk zoom eller er de for dyre....
Hvis du kigger på de to link jeg har sat på, så er det cirka sådan noget jeg går efter.... ikke små kameraer der ikke kan noget....

Kommentar
Fra : Ja_nemli_ja

Dato : 24-04-05 00:55

Linket duede ikke så du må lige følge min guide:
- Gå ind på http://www.mitedb.dk/shop/default.asp
-Gå ind under kamera
-HP
-Og så det 7. øverste billede er der et kamera (HP PHOTOSMART DC 945 DIG.KAMERA
HP PHOTOSMART DC 945 DIG.KAMERA) som du nok vil synes om..
P.s det kan godt være det er lidt dyrere men det er pengene værd!

Jonas

Kommentar
Fra : TariLiex

Dato : 24-04-05 00:59

Okay, tak for det.... Men nej tak... Vi vil ikke have HP.... Det er dyrt, og syntes ikke det er godt.... (eller jo det kan godt være, men kender nogle som har HP kamera, og det er ikke det vi mangler....)

Accepteret svar
Fra : Carsten_Poulsen

Modtaget 150 point
Dato : 24-04-05 11:44

Det er et par ganske udmærkede modeller du har kigget på - der er dog et par ting du bør være opmærksom på.

Fuji kameraet anvender XD kort som er rivende dyre, hvor Konica kameraet anvender SD kort, som sandsynligvis vil ende med at være det førende kort, om ikke markedsstandard for digitale kameraer. Dels i kraft af, at stort set alle leverandører kan levere det, dels fordi udvikling af disse kort foregår i højere tempo end andre korttyper og dels fordi prisen på SD kort er inde i en konstant, hurtig faldende periode - sammenholdt med et kraftigt stigende salg.

En anden ting du bør være opmærksom på er, at Konica/Minolta har været på kameramarkedet i mere end 100 år, så deres erfaring inden for området er væsentlig større end Fuji's, som jo oprindeligt startede inden film og bånd medier.

Alle nutidige digitale kameraer tager billedet med det samme - ellers ville der jo forekomme rystelser og dobbelt-eksponeringer på optagelserne. Flaskehalsen ved digitale kameraer er, at billedet skal overføres fra CCD-chip'en til flashkortet og det tager tid. Jo højere opløsning (MBit) jo længere tid. Problemet skyldes, at et standard flashkort er forholdsvis langsomt til at modtage og lagre data (ca. 4 Mbit/sek). Det er her, at SD kort har sin styrke, idet de nye korttyper (pro og extreme) inden for SD familien er trimmet til meget højere hastigheder (9 og 20 Mbit/sek)
Prøv at checke SD kortene hos eksempelvis SanDisk. http://sandisk.com/

Kommentar
Fra : Ja_nemli_ja

Dato : 24-04-05 11:45

Her inde kan du få det en hel del billigere... Men du skal dog bude om prisen og vist nok også være bruger http://my.qxl.dk/default/defaultlistelse.asp?catg=21075&listingtype=0&listingsort=0&11244

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 24-04-05 14:22

Jeg har selv et fujifilm kamera, som jeg er absolut tilfreds med. Og så "rivende dyrt" er et xd-kort altså heller ikke. Det er jo ikke noget man køber og bruger op. Mit har i hvert fald holdt i et år nu.

Det eneste, jeg er lidt utilfreds med, er at kameraet er lidt tungt og klumpet. Men man kan jo nok ikke både få et kamera, som kan en masse, -og som fylder ingenting. Det kan være svært at finde et etui, der passer til.

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 24-04-05 19:37

Dette kamera kan jeg kun anbefale: Konica Minolta DiMAGE Z2
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=81361

Det har fået rigtig gode anmeldelser, og min ven har et og er rigtig godt tilfreds.

Lidt detaljer: 4mpix, 10x optisk zoom, ca 2000kr

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 24-04-05 19:40

Glem det jeg skrev med detaljerne... du har jo selv kigget på det...

Kommentar
Fra : 653421

Dato : 24-04-05 22:13

er det nogen af disse som tager så gode foto at man kan forstørre dem til 70x50 cm

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 26-04-05 14:31

Man kan jo altid forstørre..... Men jeg ville nok købe et apparat, der kan tage billeder i højere opløsning end 4 megapixel, når du vil forstørre så meget...

Men så skal du også tænke på, at jo højere opløsning, du tager billederne i, jo mere fylder billed-filerne. Så du skal også have en god hukommelse i apparatet (f.eks. et kort på min. 100MB) Og du skal også have rigtig god plads på din harddisk i computeren. For man kommer til at tage rigtig mange billeder, når man først går i gang.

Kommentar
Fra : Mukutuna

Dato : 03-05-05 02:38

Jeg må sige at det der Fujifilm kamera får en rigtig god anmeldelse på www.steves-digicams.com, ligesådan på www.dpreview.com. Jeg har prøvet at lege med minoltaen, men brød mig ikke om betjeningen

" Like the models that came before it, the S5500/5100 is designed to be a true 'photographer's camera'; offering true SLR-like handling, fuss-free operation, and plenty of options and controls, whilst remaining perfectly usable as a 'point-and-shoot'. The screen could be bigger, the EVF brighter and smoother, and the vignetting is something Fujifilm needs to address in the S5100's successor, but overall this is a significant upgrade to the promising, but flawed, S5000.

Finally, of course, image stabilization would be a seriously useful addition; albeit one that would almost certainly lead to a significant cost increase. As it stands the combination of price, features and reliable focus & exposure stsyems mean the S5100/5500 is pretty easy to recommend. "

Kommentar
Fra : tjantzen

Dato : 04-05-05 13:07

Prøv denne side

http://www.akamera.dk/

Dér har de nogle rigtige gode og meget dybdegående test af forskellige digitale kamera
De har også en del gode artikler med relevans til digital fotografering

mvh
Thomas

Kommentar
Fra : Carsten_Poulsen

Dato : 05-05-05 00:56

4 Mpixel er ikke nok til en billedekopi i 70x50, hvis det skal være i en acceptabel kvalitet - du skal op i mindst 8 Mpixel til dette. Du kan dog nøjes med 4 Mpixel hvis du har en god fotoprinter med mulighed for interpolering af billedet - dvs en forstørrelse af billedet via en matematisk beregning af farver og lysintencitet.

Prøv at koncentrere dig om kameraer med høj opløsning(8 eller mere) og høj optisk zoom(8 eller højere)
Alle de smarte finesser findes på alle de nyeste kameraer. Hvis de ikke forefindes drejer det sig om ældre modeller og så bør du nok glemme de kameraer.
Hvis du holder dig til disse grundregler finder du lettere det rette kamera, som du bliver rigtig glad for at bruge og som lang tid fremover vil give dig nye muligheder og kunne udfordre din kunnen inden for fotografering.

Et sidste tips - digitale spejlreflekskameraer nærmer sig et prisniveau i nærheden af 2000 kr. Du har med denne type kameraer mulighed for at omskifte til andre, langt kraftigere standard zoomobjektiver (~20) og så kan virkelig komme tæt på. Held og lykke med din søgning

Kommentar
Fra : TariLiex

Dato : 05-05-05 17:44

Så har vi købt et nyt kamera, det blev et Canon Powershot S1 IS....

Godkendelse af svar
Fra : TariLiex

Dato : 05-05-05 17:45

Tak for svaret Carsten_Poulsen.