/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Scart-stik-forgrening???
Fra : lyngballe
Vist : 652 gange
100 point
Dato : 22-04-05 18:15

Hvordan virker en box (uden "vælgerknapper" af nogen art) med tre scart-hunstik + et kabel, der ender i et scart-hanstik?

Er det en slags "signal-forgrener" (fra f.eks. en DVD-afspiller til f.eks. 3 TV'er) eller er det en slags "vælger" mellem f.eks. 3 forskellige indgående signaler fra 3 forskellige kilder (f.eks. DVD. Videoafspiller og Satelitmodtager)?
Bliver de indgående signaler i så fald blandet - eller hvordan vælger man, hvilket af de indgående signaler, man vil have igennem?
vl h
L

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-05 18:26

Det er til at tilslutte flere medier til din scartindgang på fjernsynet (video, DVD, o.lign.)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-05 18:29

Den fungerer ligesom en forlængerledning med flere tilslutninger.
Blot kan du ikke bruge mere end et indput af gangen da den jo ellers kommer i konflikt med billedet.
De fleste nyere fjernsyn har da også flere scartindgange. (AV - AV1 osv.)

Kommentar
Fra : lyngballe

Dato : 22-04-05 18:42

Tak for dit svar, refi!
Men hvordan kan jeg vælge om det er det ene eller det andet eller det tredie, jeg får på min skærm?
(Nyere fjernsyn har da en vælgermulighed i deres fjernbetjening, men her er ingen vælgerknapper!)
Vl h L

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-05 18:46

Det er jo automatisk den maskine (DVD/video osv.) du tænder for.
Hvis du tænder 2 apparater på engang vil den normalt give billedforstyrrelser, men hvem ser også 2 programmer samtidig.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 22-04-05 18:49

Til orientering kan siges at nogle apparater IKKE vil arbejde sammen, således at du får billedforstyrrelser hvis du ikke hiver de andre stik ud af fordelerdåsen.

Kommentar
Fra : lyngballe

Dato : 22-04-05 18:51

Tak, Refi!
Det var lige, hvad jeg skulle bruge!
Bedste hilsener fra L

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-05 18:56

Det var da godt - fortsat god weekend

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-05 19:07

Husk lige at lukke spørgsmålet hvis du mener at have fået svar.

Godkendelse af svar
Fra : lyngballe

Dato : 22-04-05 19:50

Tak igen!
Jeg var overbevist om, at jeg faktisk havde lukket svaret - men det har jeg altså ikke fået gjort ordentligt!
God wwekend også til dig
vl h Lyngballe