/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Nyt naturgasfyr
Fra : websieny
Vist : 835 gange
20 point
Dato : 20-04-05 06:01

Vores nefit turbo er desværre blevet så ustabilt efter 20 års trofast tjeneste at vi måske bliver nødt til at skifte det ud.
Er der nogen der kan anbefale en maxpris på reperation af så gammelt et fyr.
når vi skal have nyt, hvad skal vi så vælge???
vi har ny varmtvandsbeholder, så vi skal kun have kedlen, er der nogen der kender en ca. pris på en sådan?
vi har ca 270 kvm der skal varmes op og bruger ca 14000 om året til varme nu.

Jeg håber i kan hjælpe
hilsen hende der fryser om morgenen da fyret er gået ud!!!!!!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-04-05 08:14

Jeg har et væghængt Bosch/Junkers som kører rimeligt godt.
Men firmaets repressentant/service i Ballerup er ikke god.
Mit næste væghængte naturgasfyr bliver ikke Bosch/Junkers.
Eyvind.

Kommentar
Fra : gasmanden

Dato : 20-04-05 08:49

Der skal ikke bruges mange penge på rep af en gammel Nefit
kedlen er ved at være slidt op.

Ville nok selv vælge en Geminox. THI 5/25
og en udskiftningspris bør nok være ca 35.000kr

Kommentar
Fra : jej123

Dato : 20-04-05 10:55

Mit råd: Skift til kedlen ud med et nyt, for det første er det meget dyrt at reparere, og for andet for andet får med en ny kedel en mindre varmeregning da kedlerne er blevet bedre til at udnytte brændværdien i gassen. Og da du kender Milton`s produkter er den nye kedel Ecomline/Smartline et godt valg.

http://www.milton.dk/default.asp?kategori1=2b&id1=23

for at få en sammenligning med andre kedler kan du kikke på den ny energimærkningsordning for gaskedler.

http://www.dgc.dk/privat/kedeloversigt.htm

mvh

Kommentar
Fra : jej123

Dato : 20-04-05 11:00

pris komplet installeret uden varmtvandsbeholder vil ligge på ca. 30000,- kr.Men indhent tilbud fra flere installatører.