/ Forside/ Interesser / Videnskab / Kemi / Spørgsmål
10  thulin 470
Hvordan laver man plast af olie?
Fra : ostemanden
Vist : 866 gange
130 point
Dato : 18-09-02 10:40

Jah... overskriften siger det hele...

Jeg sidder og laver projekt, og mangler lidt information...

Håber der er nogen der kan hjælpe mig!!!

MVH Ostemanden!

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 140 point
Dato : 18-09-02 11:59

Hej Ostemand,

der står bl.a. noget her på siden... "Fremstilling af PVC-råvare og af PVC-produkter"... -->
http://www.pvc.dk/faktaOmPvc/Faktablade/Faktablade2.php
hvor der står lidt informationer... samt denne side... "PVC-plast: materialets egenskaber"...
http://www.pvc.dk/faktaOmPvc/Faktablade/Egenskaber.php
hvor de bl.a. nævner... Fra råolie og salt til PVC...

men jeg ved ikke om det er noget der ka' bruges...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Kiruba

Dato : 20-09-02 10:41

Ostemand: Generelt fremstilles plast ved hjælp af en polymerisationsproces af de enkelte bestandele i f.eks. olie. (PVC=PolyVinylChlorid).
Jeg kan godt prøve at gide dig nogle reaktionsskemaer og anden info, men hvad er det helt bestemt du skal bruge? Hvilken type plast osv?
mvh
Kiruba

Godkendelse af svar
Fra : ostemanden

Dato : 20-09-02 11:48

Tak for svaret strarup. Endnu engang har du provideret hjælp til mig... Selvom dette dog ikke var til mig, men til en af mine kammerater i skolen...

Endnu engang tak!

MVH
Ostemanden aka Jens!