/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Min brænder virker ikke
Fra : Fattig
Vist : 331 gange
170 point
Dato : 18-04-05 10:59

Jeg og min, Nec dvd + rw nd 1100A har problemer
Der fulgte Nero Express med som brænde program, som også kan instaleres og tilsyneladende virker, men når jeg så vil brænde filer på cd-r eller cd-rw, kommer der en meddelelse: Fejl venter på medium, dette medium kan ikke brændes.

Der har også været en meddelelse der siger:
Win-aspi kan ikke findes.
Den manglende fil er en del af 95/89/ME filerne. Ret problemet og genstart Nero
(error 12: init failed)

Har også forsøgt at instalere et Nero 5 brænder program, det går tilsyneladende meget godt indtil computeren under genstart stopper, med det resultat at jeg må starte den i fejlsikret tilstand og fjerne Nero 5, herefter virker computeren som den plejer.

Hvad kan forsøges?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-04-05 11:22

Hvilket styresystem?

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 18-04-05 12:53

Du har vel husket, at man under Nero Startsmart vælger, om man vil brænde til CD eller DVD, ikke.
Det samme skal du i selve Nero programmet, hvis du går den vej ind.
VH
Leif,
som finder det en rigtig god ide at fjerne alle "stumper" af Nero, inden du geninstallerer.
Brug evt. Regcleaner (freeware) til at fjerne ethvert spor af Nero, hvis du ikke manuelt vil søge efter dem - husk registreringsdatabasen skal selvfølgelig også renses.

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 18-04-05 12:56

Hej tedd. Styresystemet er win. 98

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-04-05 13:17

http://www.nero.com/en/Utilities.html
Her er et remove tool for nero og osse en aspi driver!

Kommentar
Fra : johnni

Dato : 18-04-05 15:07

hej ved ikke om det her er noget vrøvl .men er der ikke noget med dvd + og -.

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 18-04-05 15:56

Jeg forsøger ikke at brænde dvd, men tekst eller billedfiler,tror iøvrigt ikke at denne type brænder er en dvd brænder. Men alle råd er velkomne.

Jeg har forsøgt at geninstalere programmet stadig uden held.
Mit brænder program der fulgte med brænderen er Nero Express og der kommer stadigvæk denne meddelelse når alt tilsyneladende er ok:

Dette medium kan ikke brændes
Indsæt venligst et medium der kan brændes.

Mediekrav og medietype i brænderen bliver registreret og er ok både når jeg kommer cd-r og når jeg kommer cd-rw i brænderen.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 18-04-05 16:34

hej
kan du lave en kopi af en anden disk uden problemer?
jeg har hentet en opgradering ved nero til rw-skiver da de skal formateres lige som disketter
hvor efter de virker som disketter ,det fulgte ikke med min nero ver.6
ole

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-04-05 17:54

Du skal opdatere din firmware i brænderen! Og jo det er en DVD brænder!

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 18-04-05 18:00

hej tedd
han/hun
skriver jo det ikke er en dvd der skal brændes
om det er en dvd/cd brænder er ligegyldigt her
men til fattig
du kal huske at marere inde i nero om det er cd eller dvd der skal laves
øverste høje hjørne

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-04-05 18:06

Firmware har jo noget med at genkende medier 1133! Og der er jo noget der tyder på at brænderen ikke kan genkende mediet! Dvd brænder eller ej!

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 18-04-05 18:17

hej
firmware som man får med når man køber en ting og er testet til det produkt man køber
hvis man opdaterer er det for at få de sidste nye ting med (små nye detaljer m.m.)
jeg ved godt der er mange der skriver opdater
jeg opdaterer kun når jeg ved 100% afprøvet og jeg ved der nogle nye ting jeg kan bruge
eks.jeg opdaterede nero 6 så jeg kunne bruge en rw skive som diskette da det ikke var
med op orginalen og jeg har ikke diskette drev i min pc

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 18-04-05 18:26

Nej, jeg kan heller ikke brænde musik cdér. Brænd knappen er nedtonet.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 18-04-05 18:35

hej
jeg er lidt forvirret
hvilken ver.af nero bruger du
5.0 eller 6.?

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 18-04-05 18:57

Jeg bruger den der hedder Nero Express som er en OEM version der følger med brænderen. men jeg har også forsøgt mig med en ældre Nero 5. Så går det som jeg beskrev aller først i dette spørgsmål. Jeg har husket at afinstalere efterhånden som jeg har forsøgt med et andet brænder program.
Har undervejs også forsøgt med edt program der hedder Easy creator CD.

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 18-04-05 18:57

Jeg bruger den der hedder Nero Express som er en OEM version der følger med brænderen. men jeg har også forsøgt mig med en ældre Nero 5. Så går det som jeg beskrev aller først i dette spørgsmål. Jeg har husket at afinstalere efterhånden som jeg har forsøgt med et andet brænder program.
Har undervejs også forsøgt med edt program der hedder Easy creator CD.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 18-04-05 19:12

hej
indtil er jeg fattig på ideer
men jeg har også lige spist og er mæt
vender tilbage

Accepteret svar
Fra : 1133

Modtaget 170 point
Dato : 18-04-05 19:58

hvor gamel er brænderen?
har den virket?
og du har prøvet kopier disk i nero?(disk direkte til disk)
jeg ved godt at det er sikkert spurgt om de her ting før
men tråden er ved at være lang

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 18-04-05 19:59

hej igen
kom lige efter kan du læse en disk fra den?

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 18-04-05 20:15

Jeg har selv 2 NEC ND3520, Windows XP og Nero 6
Nul problemer.

Her er firmware update :
http://support.necsam.com/OEM/downloads/FlashFirmware/readme.asp?ID=6

Her er Nero 6 Updates :
http://nero.com/en/nero-up.php

Som 1113 siger. Kan du læse fra drevet ?
Vises det i Denne Computer ?
Gambrinus

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 26-04-05 18:45

Tak for svaret 1133. Nu har jeg fået det til at fungere, satte brænderen i en anden computer og så virkede det lige efter bogen. Så det må jo være et eller andet galt med den computer hvor brænderen var instaleret????
Du skal have tak for dine mange komentarer.