/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
Fejl ved instalation af XP-Prof
Fra : Fattig
Vist : 551 gange
220 point
Dato : 18-04-05 10:28

Når jeg vil instalere Win XP pro. på min gamle Pcér hvor der er præinstaleret Win 98, går det meget godt det første stykke tid, men så går det ikke længere.
Der kommer følgende fejlmeddelelser:
Error: Setup has problems registrering the folloving OLE control DLL:
D:\Windows\system32\initpkt.DLL

Error: The signature for windows xp setup is invalid. The error code is 800b0001
Unknown trust provider.

Hvordan får jeg løst problemet?

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 18-04-05 10:34

Fortsættelse af problemstilling:
Når jeg forsøger at geninstalere XP kommer der denne meddelelse:
The file ´asms ´on windows xp prof. is needed
E:\1386

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-04-05 10:39

Er det en opdatering af win98 du forsøger eller er den en selvstændig installation?

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 18-04-05 11:04

Det er en selvstændig version af XP-pro jeg vil have til at køre, og stadigvæk beholde win 98. der iøvrigt er præinstaleret. forsøgte på et tidspunkt at formatere harddisken for at lægge en anden 98 version ind, men det kunne ikke lade sig gøre.

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 230 point
Dato : 18-04-05 11:10

Så skal du slette den partition hvor 98 ligger på og oprette en ny partition.
Det gøres når XP skiven er "rullet" ind.
Kig lige her:
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 18-04-05 16:17

Instalationen af XP stoppede da der manglede 39 min, så gik den i blåt, og efter et stykke tid kom der en meddelelse om en alvorlig fejl. Herefter var der ikke andet at gøre end at afbryde strømmen til computeren. Håber stadig på et godt råd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-04-05 16:22

Hvad har du af RAM i comp.
Hvor hurtig er din CPU ( mhz)
Er der vrøvl med indsallationen så bør der kun være tilsluttet absolut minimum af udstyr, ved selve indstallationen.

Har du prøvet at følge tips og trick fra Catbody

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 26-04-05 18:57

Tak for svaret emesen. Jeg lukker spørgsmålet nu. Det er en fin side du refererer til. Jeg har ikke forsøgt alt hvad der bliver foreslået, men det kan tænkes at cpuén er for langsom, da det er em gammel Amitich 509 computer. Men det kunne være interessant hvis jeg kunne få begge styresystemer til at køre.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-04-05 19:02

Prøv lige at hente denne:
http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en&pageid=1
download > download EVEREST Home Edition v1.51 og læg den i en mappe.
Indstaller det lille program fra mappen >og nu kan du se hvad din comp indeholder.

For at kunne indstallere XP skal der være
mindst 350 Mhz CPU
mindst 256 MB Ram
mindst 2 GB harddisk
Og partitionen skal mindst formateres med FAT32

Min kører med 98/2000/XP på 450 Mhz 512 MB Ram