/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
Indfarvning af to forskellige møbler
Fra : 285
Vist : 1401 gange
50 point
Dato : 17-04-05 09:31

Mit spørgsmål falder i to dele:

1. Jeg har en almindelig stofbetrukket drejestol med lysegrønt stof. Hvilket middel kan/skal jeg benytte for at skifte farve til blå? Jeg er klar over, at skumgummiindholdet misfarves, men det gør intet.

2. Jeg har en rød Marokko-pude, hvor der har ligget et vådt håndklæde henover, hvilket har forårsaget en mørkfarvning. Hvilket middel kan redde stituationen? Det gør ikke noget, hvis puden ender med at blive mørkere. Almindelig læderfarve duer ikke, da den er så 'transparent', at man kan se skjolden igennem...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-04-05 11:04

"Midlet" hedder ombetrækning
Du kan ikke med godt resultat farve en stol, medmindre betrækket kan tages af of farves i et kar eller vaskemaskine med noget vandfast farvestof.
Hvis du bare begynder at eksperimentere med andet, bliver stoffet skjoldet og stolen vil sikkert smitte af.

Marokkopuden

Hvis det ikke gør noget, at puden får en meget mørkere farve, så få fat i noget narv-sværte i en farve du kan lide, og farv puden med det.

mvh dova

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 17-04-05 11:37

HVIS DU SKAL ÆNDRE FARVE, ER DET NEMMEST AT FARVE DET I DIN VASKEMASKINE.

DU SKAL VÆRE OPMÆRKSOM PÅ FARVEN ALTID BLIVER MEGET MEGET LYSERE
END DU REGNER MED, SÅ KØB RIGELIG FARVE, OG VEJ STOFFET INDEN FARVNINGEN.

DIN RØDE MAROKKO PUDE VIL ALTID FORBLIVE SKJOLDET,
HVIS DU TAGER STOFFET AF OG FARVER DET,
KAN DU RYNKE NOGET AF STOFFET MED EN SNOR INDEN FARVNINGEN,
SÅ BLIVER DER FLERE "SKJOLDER" ELLER MØNSTER OM DU VIL, DET KAN GODT SE FLOT UD.

GOD FORNØJELSE
MVH. AG 112

Accepteret svar
Fra : maskinsnedker

Modtaget 50 point
Dato : 30-09-05 15:17

din stol skal ombetrækkes. din marokkopude kan du måske redde ved at afrense læderet, læder rens fåes hos matas. derefter giver du den læderfedt igen.

Godkendelse af svar
Fra : 285

Dato : 30-09-05 15:31

Tak for svaret maskinsnedker. Hverken du eller andre har vist løsningen på problemet med marokkopuden, så du får pointsene med tak...