/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Kan man trække en overførsel tilbage?
Fra : KSGP
Vist : 3165 gange
200 point
Dato : 15-04-05 18:22

En af mine bekendte har igår overført penge (ikke via dankort, men med en bankoverførsel) til et internetfirma, som han nu er blevet bekendt med har snydt mange kunder. Mit spgm er så om han kan kontakte banken mandag morgen og bede dem trække betalingen tilbage eller hænger han på den ?
Det drejer sig om ca 2000 kr, så det er ret surt hvis de bare er tabt.....

Accepteret svar
Fra : golfhouse

Modtaget 210 point
Dato : 15-04-05 18:25

han kan trække den tilbage, men det kræver accept fra firmaet de er sendt til.

Kommentar
Fra : KSGP

Dato : 15-04-05 18:28

Ja, det er jo det der muligvis kan gå hen og blive et problem....

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 15-04-05 18:32

så er det faktisk ikke muligt, men snak med banken, fortæl at i regner med han snyder jer, så kan de hvis den modsatte bank siger god for det, hjælpe jer.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 15-04-05 18:40

det er der folk kommer i klemmen havde det været dankort havde det ikke været et problem men med netbank kraver det som golfhouse

men kontakt banken

Kommentar
Fra : KSGP

Dato : 15-04-05 18:53

Til rotw:
Han har ikke betalt via netbank, men via en personlig henvendelse i banken (ved ikke om det gør nogen forskel)

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 15-04-05 18:55

det ændre intet, kun hvis det havde været med dankort

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 15-04-05 19:11

Pengene er ikke tabt...men men der er måske lige nogle ting du/han skal sætte sig ind i, for at få pengene igen.

http://www.forbrugerraadet.dk/raad/forbruger/alle/raad062/
http://www.forbrug.dk/om/organisering/fo/

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 16-04-05 14:00

jakjoe homebanking mv.
Hvis du har betalt på en anden måde end nævnt ovenfor, er du afhængig af, at sælger er villig til at tilbagebetale dig pengene. Kan du ikke nå til enighed med sælger, er der kun de almindelige klagemuligheder tilbage. Det vil sige, at du, alt afhængig af det du har købt, kan klage til Forbrugerklagenævnet, et andet klagenævn eller domstolene.

Godkendelse af svar
Fra : KSGP

Dato : 20-04-05 18:46

Tak for svaret golfhouse.
Han løste problemet ved at køre op til firmaet og bede om at få sin vare udleveret! Det kom vist noget bag på ejeren....Dog kom han til at betale fragt, men det orkede han simpelthen ikke at protestere over.