/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Kan ikke sende e-mails!!
Fra : ostemanden
Vist : 391 gange
100 point
Dato : 17-09-02 12:14

Hejsa! VI har lige fået netexpress ADSL, og det virker helt fint. Vi har to computere tilsluttet en router, men der er et problem mht. at sende mails på den ene computer. Altså:

Computer 1 har Outlook Express og ingen problemer
Computer 2 har Microsoft Mail (en gammel sag), men kan MODTAGE mails, men ikke sende...

De bruger begge samme indstillinger for pop3 og smtp server... alligevel er der en foreskel...
Hvad kan det skyldes???

Det skal hertil også lige nævnes, at computer 2 tidligere har kørt med Telia Internet og derfor også deres mail-servere... Og det gør den stadig.. Dvs, vi vil gerne beholde vores telia-mail, og det burde der da ikke være noget for... Der er da ingen foreskel om du bruger den ene eller den anden internet-opkobling... er der???

Håber der er nogen der kan hjælpe...

På forhånd tak!

MVH Ostemanden aka Jens!

Kommentar
Fra : dk

Dato : 17-09-02 12:26

Hejsa

du skal sætte computer 2 til samme smtp (udgående) som på computer 1

din indgående mail skal være som den hidtil har været.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 17-09-02 12:27

Det er sandsynligvis opsætningen af porte i din router der driller. Det nemmeste er at ringe til TDC for hurtigt at få dem til at forklare hvordan du åbner de porte.

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 110 point
Dato : 17-09-02 11:08

Hej ostemanden, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Det skal hertil også lige nævnes, at computer 2 tidligere har kørt
> med Telia Internet og derfor også deres mail-servere... Og det gør
> den stadig.

Du kan kun sende mail via den ISP, du er opkoblet hos. (Men du kan
sagtens hente hos en anden).

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-09-02 12:23

"ostemanden" <ostemanden.news@kandu.dk> writes:

> De bruger begge samme indstillinger for pop3 og smtp server... alligevel
> er der en foreskel...
> Hvad kan det skyldes???
>
> Det skal hertil også lige nævnes, at computer 2 tidligere har kørt med
> Telia Internet og derfor også deres mail-servere... Og det gør den
> stadig.. Dvs, vi vil gerne beholde vores telia-mail, og det burde der da
> ikke være noget for... Der er da ingen foreskel om du bruger den ene
> eller den anden internet-opkobling... er der???

Du skal bruge din nuværende udbyders SMTP server. Det kan du godt gøre
selvom du bruger din gamle email adresse.

--
Besøg http://adsltips.cjb.net for guider til ADSL
og opsætning af CISCO router.

Godkendelse af svar
Fra : ostemanden

Dato : 17-09-02 14:02

Tak for svaret Rudi Stegen. Det var lige hvad der løste problemet... Jeg satte bare smtp-serveren op til Opasia's, og BOM, så virkede det... igen mange tak!

MVH den glade Ostemand